Toernooien

Home Forum Algemeen Toernooien

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 157)
  • Auteur
    Berichten
  • #10796
    Dirk Molenaar
    Deelnemer

    He, een live verslag: leuk.

    Een helderziende blik heb ik niet, anders had ik wel een ‘iets’ hogere rating ;-). Foutje, ik had waarschijnlijk bij het programma gekeken. De tegenstander van Martijn was Leendert Maris (1455).

    Om het even compleet te maken, hierbij de resterende uitslagen.

    vijfde ronde:
    Lemmy Schakel (174) – Wouter 0-1
    Johan Visser (1586) – Maarten 0-1
    Martijn – Jan de Jong (1526) 1-0
    Drie overwinningen, zal een gezellige avond geweest zijn….

    zesde ronde:
    Wouter – Ewout Loots (1502) 1-0
    Maarten – Wiggert Pols (1533) 1-0
    Xadva van Bruxvoort (1594) – Martijn 1-0

    De eindstand is dan als volgt:
    Wouter: 4.5 (5e)
    Maarten: 4.0 (9e)
    Martijn: 3.0 (19e)

    #10797
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Het zit erop. Zowel Maarten als ik pakken in de laatste 2 ronden de volle buit. Dat betekent een geldprijs. We mogen tevreden zijn. Met de loting hadden we pech, allebei hebben we tegen spelers gespeeld die veel beter waren dan hun rating. Een remise of nederlaag kost dan gelijk zoveel dat dat met overwinningen, die bijna niets opleveren, niet meer goed te maken is. Maarten blijft ongeveer gelijk en ik verlies een punt of 14. Het is niet anders, het was heel leuk om weer te spelen en qua aantal punten hebben we het nooit zo goed gedaan.

    Martijn maakte ook nog kans op een geldprijs, maar hij verloor doordat hij zijn dame weggaf na een combinatie. Dat meisje had zich overigens serieus voorbereid op Martijn door partijen van hem op de 3-torens website op te zoeken. Martijn behaalt wel een ratingwinst.

    Leuk trouwens dat vandaag zowel Boudewijn als Kevin er waren.

    #10798
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Terug uit Frankrijk..niet geschaakt;)
    Leuk om te zien dat jullie weer zijn wezen schaken in Dieren!

    #10842
    Dirk Molenaar
    Deelnemer

    Gespot in de toernooikalender: 13 september het IJsseltoernooi in Krimpen met deelname van mijn persoontje en op 4 oktober het Onesimus toernooi in Rotterdam met als deelnemer Mart-Jan.

    Ben benieuwd!

    #10843
    Dirk Molenaar
    Deelnemer

    Gespot in de toernooikalender: 13 september het IJsseltoernooi in Krimpen met deelname van mijn persoontje en op 4 oktober het Onesimus toernooi in Rotterdam met als deelnemer Mart-Jan.

    Ben benieuwd!

    #10864
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Dirk heeft het gisteren niet onverdienstelijk gedaan. 3 uit 7 met een kleine ratingplus. 1 overwinning (Wim Mulder), 4 remises (!? remisekoning) en 2 nederlagen. Ben benieuwd naar de ervaringen.

    #10865
    Dirk Molenaar
    Deelnemer

    Het zit er inderdaad op, was erg leuk om te doen. M’n 7 partijen gingen als volgt:

    Ronde 1 – wit tegen Gosse Romkes (2012): verloren
    Met wat zetverwisseling een Tarrasch. Zwart kreeg een vrijpion op c3 maar die was zonder direct gevaar. Er was weinig aan de hand, dit kon niet op korte termijn winnen. Zwart moest het over een andere boeg (koningsvleugel) gooien. Ik had de kans om door middel van dameruil de aanval te vertragen maar helaas liet ik dit na. Een misrekening. De aanval op de koningsvleugel werd steeds gevaarlijker en bleek ook winnend. Met beiden nog weinig tijd op de klok moest ik mij gewonnen geven.

    Ronde 2 – zwart tegen Wim Mulder (1813): gewonnen
    Een gelukje in deze partij. In het middenspel sloeg wit met z’n toren een pion die echter gedekt stond. Dit voordeel werd stukje bij beetje uitgebouwd en bleek uiteindelijk winnend. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ik al in de opening een toren achter had kunnen staan: ik stootte per ongeluk m’n koning om en zou ‘m dus eigenlijk moeten spelen. Dit zou mij een volle toren kosten…. Heel sportief.

    Ronde 3 – wit tegen Martin Rensen (1797): remise
    Een partij waarin zwart een open f-lijn had die hij benutte voor een aanval. Er was echter geen beslissend voordeel voor zwart. Eerder had ik een aanval die ook niet doorsloeg. Een terechte uitslag.

    Ronde 4 – zwart tegen Wim Bergers (1622): remise
    In het middenspel won ik een pion die ik tot in het eindspel behield. Ik kon het eindspel (P + 5 pionnen tegen P + 4 pionnen) echter niet winnen waarna met nog weinig tijd op de klok tot remise werd besloten.

    Ronde 5 – wit tegen Yusuf Elezovic (1762): verloren
    Met afstand m´n slechtste partij. Al snel verloor ik in de opening een pion waarna m´n stelling door zwakke zetten steeds slechter werd. Er verdwenen steeds meer witte stukken van het bord. Terechte nederlaag.

    Ronde 6 – zwart tegen Vibhi van Wersch (1450): remise
    Een heerlijke pot. Ik offerde een paard voor 2 pionnen waardoor z’n koning op de tocht kwam te staan. De aanval leverde nog een pion op. De tegenstander kon zich ternauwernood met de enige mogelijkheid die er was uit een mataanval ontsnappen. Hij kreeg nu zelf spel en kon met het stuk voorsprong (tegen 3 pionnen) aan een aanval beginnen. Ik kwam met de rug tegen de muur maar ook hier kon de aanval net niet doorslaan waarna beiden tot remise besloten.

    Ronde 7 – wit tegen Harry Laan (1438): remise
    M´n afsluiting van het toernooi. In het middenspel kwam ik een pion voor tegen m’n snelspelende tegenstander. De materiele voorsprong hield ik al had de tegenstander ook tegenspel. In het eindspel (D + L + 3 pionnen tegen D + L + 2 pionnen) had ik niet veel tijd meer en kon de partij niet over de streep trekken.

    Hiermee kwam ik op 3 uit 7. Alleen over m’n vijfde partij was ik ontevreden over het spel. En inderdaad 4 remises. Oordeel zelf maar of het salonremises waren 😉

    #10866
    maarten
    Deelnemer

    Leuk verslag. Nog leuker dat onze leden mee doen aan toernooien!!

    #10868
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Idd leuk verslag Dirk en met een mooie remise is niets mis.

    #10871
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Als je per ongeluk je koning omstoot…is het toch niet meer dan normaal dat je tegenstander dat door de vingers ziet?!

    Leuk verslag van je toernooi Dirk!

    #10932
    Hugo
    Sleutelbeheerder
    #10933
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Klopt, heb het ook gezien. MVL deed het beter.;-)

    #10962
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    De WC-Match tussen Carlsen en Anand is bezig..na drie partijen is de stand 1,5-1,5 na een strakke overwinning van Anand in de derde partij. Volgen jullie het ook een beetje?

    #10963
    bielo
    Deelnemer

    7 februari biertoernooi in zwolle…

    #10967
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Ik heb de overwinning van Anand nagespeeld. Mooie en toch ook wel bizarre pot met al snel een witte pion op c7. Ik vind het goed dat Anand gewonnen heeft. Een tweede veegreeks maakt Carlsen een beetje onoverwinnelijk en daar zit niemand op te wachten.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 157)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.