Toernooien

Home Forum Algemeen Toernooien

7 berichten aan het bekijken - 151 tot 157 (van in totaal 157)
  • Auteur
    Berichten
  • #11697
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Was weer een goede RSB afvaardiging waaronder 4 Evengroenen.. Henk Jan speelde nog remise tegen een grootmeester.

    Komende week is het de beurt aan Kevin, Dat de Moerkapelse eer maar hoog gehouden mag worden.

    #11699
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Fraaie score Wouter en Martijn! +2.10 overscore over 6 wedstrijden is echt knap!

    #12044
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Zo..6 remises voor Maarten in Dieren. Waren het wel spannende wedstrijden? 🙂

    #12045
    maarten
    Deelnemer

    De één spannender dan de ander. Zeker geen zes salonremises. Maar zes keer remise brengt je niet in vervoering.

    #12046
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Ondanks mijn min score was het toch weer een leuk toernooi. Leuke partijen gespeeld. Twee keer wat ongelukkig met zwart verloren. De eerste keer tegen een jonge tegenstander die na een fout van mij een pion won, maar daarna wat stellingsgeluk had en het in het verre eindspel won. De tweede keer tegen een 73-jarige (de vader van Milan Mostertman) die ik het jaar ervoor had verslagen na een wilde opening. Nu speelde hij na d4 Pf6 Lg5 ruilde zijn zwarte loper af, maar nog veel meer en bood na 20 zetten remise aan. Daar ben ik niet voor gekomen. Ik ging voor de winst, maar liet me verrassen door zijn dame en hij maakte het mooi af. Dit jaar was hij een stuk vriendelijker tegen mij dan het jaar ervoor.
    Tussendoor zat er ook nog een remise bij waar ik een stuk voor 3 pionnen offerde, later nog twee pionnen tegen een kwaliteit. Was lastig spelen maar ik bereikte een gewonnen stelling, alleen toen deed ik het fout en gingen bijna al mijn pionnen eraf en mocht ik nog blij zijn met remise. Mijn tegenstander van in de 1700 speelde dat toch opvallend goed en inventief.
    Na zoveel pech (daar zorg je vooral zelf voor) heb ik de laatste twee partijen gewonnen. De laatste was overigens met fouten over en weer (ik stond na 12 zetten al straal gewonnen, maar zag het pas toen ik de op één na beste zet te snel had gespeeld), vervolgens heb ik ook weer en stuk geofferd voor een veelbelovende stelling (en weer heel lang over nagedacht) maar dat won ik dan gelukkig nog.

    Kortom: wat is schaken toch leuk en soms win je en soms niet.

    #12047
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Leuk Wouter! Op naar volgend seizoen!

    #12061
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Zoek de foto’s van clubgenoten in het Schaak Magazine van oktober 2017. Wie zien jullie? Ik zie er twee!

7 berichten aan het bekijken - 151 tot 157 (van in totaal 157)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.