Informatie

Zin in een partijtje schaken? Was je vroeger een fanatieke schaker, maar heb je al jaren niet meer geschaakt? Of speel je eigenlijk alleen een potje thuis of tegen de computer? Dan is Schaakvereniging Moerkapelle iets voor jou. Je bent van harte welkom een keer langs te komen.
Agenda 2023-2024
De voordelen op een rijtje:

• Gezelligheid, al dan niet onder het genot van een drankje
  • Ruimte voor zowel plezier als serieus schaken
  • Verschillende teams in de externe competitie
  • Aanwezigheid is niet verplicht. Afmeldingen geven t/m 7x nog punten. Daarna niet meer.
  • Voor nieuwe leden, die gedurende het seizoen lid worden een gereduceerd “instaptarief”
  • Verschillende competities met verschillende bedenktijden

Kom eens kijken op een vrijdagavond. Als je direct mee wilt spelen, neem dan even contact op met een bestuurslid, of kom gewoon langs!

Verenigingsavonden

Het schaakseizoen loopt van september tot en met mei. De verenigingsavond wordt gespeeld op vrijdagavond.

De jeugd speelt van 18:45 tot 19:45 uur. Eerst wordt begonnen met een schaakles via de stappenmethode en met als doel de officiele KNSB schaakdiploma´s te halen. Daarna speelt de jeugd een partij in hun onderlinge jeugd competitie.

De senioren spelen van 20:00 tot 24:00 uur. Jeugdige spelers mogen echter jeugdtijd hebben waardoor ze uiterlijk om 22:30 klaar zijn. Meestal wordt een partij voor de onderlinge competitie gespeeld. Zo´n 1 keer per maand speel je in een clubteam tegen een andere club. Vier avonden in het seizoen spelen we een rapid-competitie die voor iedereen toegangelijk is. Ben je eerder klaar, dan is er natuurlijk altijd tijd voor een potje snelschaken.

Speelzaal

De verenigingsavonden vinden plaats in

Via het openbaar vervoer is Moerkapelle te bereiken:

• Bus 383 van Den haag centraal naar Krimpen A/D Ijssel
  • Bus 382 van Waddinxveen via Moerkapelle naar Station Lansingerland-Zoetermeer

Voor actuele vertrektijden zie 9292ov.nl

De contributie bedraagt per seizoen:

• Jeugd 50 euro
  • Senioren 100 euro (t/m 16 jaar echter weer 50 euro)

Word je later in het seizoen lid, betaal je uiteraard niet de volle contributie.

• Voorzitter: Marcel de Haan
  • Penningmeester: Marianne van Elteren 07 95 93 23 38