- Dit onderwerp bevat 156 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door
Wouter.
-
AuteurBerichten
-
3 januari, 2013 om 08:07 #7476
Wouter
SleutelbeheerderJIj ook een goed 2013 en natuurlijk aan iedereen.
Menno Ploeger was gewoon weer leuk. Leuke partijen en minder leuke (vooral door blunders). Altijd goed om het ritme even vast te houden.
Leukste was dat ik in ronde 3 tegen Harold van Dijk moest (die speelde trouwens een bizarre opening a tempo 1. e4-Pc6 2. d4-e5 3. Pc3-d5 4. dxe5-d4 5. Pd5-f5…; uiteindelijk kwam ik in een zeker niet slechter middenspel voor mij, maar geforceerd kwam ik met 3 pionnen van hem tegen 1 van mij op de damevleugel en op de koningsvleugel net andersom. Dat gaf de doorslag.) en ik gewoon naast GM Matthew Sadler zat, een engelsman die al jaren in NL woont en perfect Nederlands spreekt. Sympathieke gast. Helaas scoorde ik na deze 0 nog twee (altijd onnodige) nullen, blijkbaar toch onder de indruk 😉 en kwam nooit meer op de eerste rij. Grappig was ook dat in de laatste 4 ronden in steeds een bord naast Dick zat en we beide ook steeds wonnen.
3 februari, 2013 om 09:24 #7477Hugo
Sleutelbeheerdernos.nl en nu.nl berichten over een incident in Berkel en Enschot op een schaaktoernooi. Overigens is hun versie verre van de waarheid, het betrof namelijk een gezamenlijke actie van twee broers. De schakende broer gaf zijn tegenstander een rechtse, de andere broer hakte daarna met een glas ❗ in op het hoofd van de tegenstander 😥
” Volgens mede-organisator Frans Deckers van schaakclub De Oude Toren was de Tilburger in de pauze even bij een boekenkraam gaan kijken. Hij was te laat terug voor het begin van zijn partij. De tegenstander, de man uit Son en Breugel, had geheel volgens de regels de schaakklok al gestart. Deckers: “Daar maakte die man al stampij over. Daarop besloot de wedstrijdleiding de partij opnieuw te starten, terwijl dat reglementair eigenlijk niet hoeft.”
Uiteindelijk verloor de Tilburger en ging hij door het lint. Het slachtoffer zou een paar keer met het glas tegen zijn hoofd zijn geslagen en buiten bewustzijn zijn geweest. Deckers: “Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Dat verwacht je bij een voetbalwedstrijd, niet bij schaakwedstrijden. Heel vervelend, want het was een leuk toernooi. We hebben de politie erbij gehaald. Deze man wordt uitgesloten van onze toekomstige toernooien. Maar hoe de bond ermee om zal gaan weet ik niet, daar gaan wij niet over.
3 februari, 2013 om 19:45 #7478maarten
DeelnemerJa, dan kan je dus ook meemaken als toernooi organisatie. Ik hoorde het vanmorgen op het radio nieuws. Dan vallen de incidenten bij ons wel mee …
12 mei, 2013 om 17:36 #7479Marianne van Elteren
DeelnemerBij het Top 12 toernooi in Moordrecht waren Gerard, Wouter, Jesse, Kevin en Martjan aanwezig. De laatste voor Waddinxveen.
Prijzen voor Jesse (2e) en Kevin (3e) en Gerard (4e).28 mei, 2013 om 17:46 #7480Hugo
SleutelbeheerderBlijkbaar gaat er volgend seizoen in de knsb competitie met het fisher tempo worden gespeeld..oftewel extra tijd per zet.
29 mei, 2013 om 07:42 #7481Wouter
SleutelbeheerderMoet iedereen wel digitale klokken hebben. Volgens mij is dat nu niet het geval. Vandaar die aanbieding van de KNSB op de site.
29 mei, 2013 om 16:26 #7482Jesse
Sleutelbeheerderdat is ook niet zo leuk, heb je nooit meer echte tijdnood!
29 mei, 2013 om 20:08 #7483maarten
DeelnemerKlopt. RSB heeft ook nog een aanbieding. Voor ons niet interessant omdat wij nog voldoende dgt klokken hebben.
30 mei, 2013 om 06:40 #7484Wouter
SleutelbeheerderOp het open NK in Dieren gaat het al een tijd zo. Bevalt mij prima. Daardoor kon ik nog eens rond 19 uur de laatste wedstrijd van de hele zal winnen in een dubbeldame eindspel met een pion voor. Ik heb daar ook geleerd: je moet dus altijd blijven noteren. Hoewel ehte tijdnood (met name voor de omstanders en degene die slechter staat) z’n charmes heeft, vind ik het nog veel zuurder in een straal gewonnen eindspel door je vlag te gaan.
7 oktober, 2013 om 20:19 #7485Jesse
Sleutelbeheerderheb aan het NK Bedrijvenschaak meegedaan, fraaie 1 uit 6 gehaald. Met het team van KPN 36 van de 64 geeindigd.
remise tegen Hans Bohm (2243), schuifpartij, lekker op remise gehouden. Hij had niet gedacht dat ik een gelijkmakende zet zou vinden 😀
verloren tegen Esther de Kleuver 2083, was goed bezig goede kansen om te winnen geef ik een volle dame weg!! hier had meer ingezeten
Verloren tegen Volkert van Dorp 2081, terechte verliespartij
verloren tegen Tim Lammens 2317, terecht, kwam steeds meer onder druk
verloren tegen Harmen Jonkman 2400, nog lang standgehouden, uiteindelijk toch kwaliteitsverschil
remise tegen Rachid Schrik 2120, slim remiseaanbod in moeilijke stelling voor mij, maar met meer tijd
en een ronde vrij8 oktober, 2013 om 06:49 #7486Wouter
SleutelbeheerderNormaal denk je met 1 uit 6, mwah niet zo lekker, maar dit was pittige tegenstand.
Had het al even gelezen via internet (via Schaaksite) en volgens het individuele klassement zou je toch echt 2½ uit 7 hebben. Wat hebben we gemist?
187. Elteren, Jesse van 11 2.5 / 7 35.7% 1980 1917 via http://www.abscheel.nl/NKBedrijvenschaak2013/Uitslagen.htm
8 oktober, 2013 om 11:20 #7487maarten
DeelnemerInderdaad pittige tegenstand. Leuk om tegen zulke spelers te spelen …. en ook nog twee remises te pakken.
21 juli, 2014 om 21:03 #10791Dirk Molenaar
DeelnemerVandaag is in Dieren het open NK begonnen waarbij ook 3 Vroegindeweijtjes deelnemen. Die gaan we volgen, we moeten het (voorlopig) alleen doen met de kille cijfers / uitslagen. Wellicht krijgen we na afloop nog een terugblik op het toernooi.
Hun uitslagen in de eerste ronde:
Anneke Schol-Grin (1704) – Wouter 0-1
Maarten van Daalen (1616) – Maarten 0-1
Martijn – Piet Ypma (1545) 0-125 juli, 2014 om 10:56 #10794Dirk Molenaar
DeelnemerWe zijn ondertussen een paar ronden verder waar het nodige is gebeurd. De uitslagen:
tweede ronde:
Wouter – Johan Plooijer (1695) ½-½
Maarten – Jim Klinge (2034) 0-1
Richard Sauer (1478) – Martijn 1-0derde ronde:
Wiggert Pols (1533) – Wouter 1-0
Hans van Leeuwen (1688) – Maarten ½-½
Martijn – Jolanda Zeeman-Hoekstra (1200*) 1-0vierde ronde:
Wouter – Jos Vlaar (1695) 1-0
Maarten – Anneke Schol-Grin (1704) ½-½
Martijn – Jan de Jong (1526) 1-0tussenstand na 4 ronden:
Wouter: 2.5 (13e)
Maarten: 2.0 (24e)
Martijn: 2.0 (22e)Succes heren in het vervolg!
25 juli, 2014 om 11:04 #10795Wouter
SleutelbeheerderAh, zullen we eens iets laten horen. Het is weer bereleuk. De resultaten vallen misschien niet altijd mee, maar al mijn tegenstanders behalen forse overscores. Zeker die Wiggert Pols met z’n 13 jaar en 1533 is veel en veel sterker. Hij speelde het Frans vleugelgambiet en deed dat onberispelijk. Ik tijdnood gaf ik helaas een kwal weg en hij maakte dat perfect af. Gewoon op waarde geklopt.
Overigens moet Martijn vandaag pas tegen Jan de Jong of heb jij een helderziende blik.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.