Onderlinge competitie

Home Forum Algemeen Onderlinge competitie

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 278)
  • Auteur
    Berichten
  • #7167
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    En hoe ziet de finelapoule eruit. Wie trekt dit? Ik hoorde dat Maarten niet meedoet.

    Vrijdag dus al de 1e ronde.

    #7168
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Marcel is de wedstrijdleider en ik verwacht vanavond een mailtje van hem!

    #7169
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    aiii gisteren had arno mij goed te pakken. In de opening beoordeelde ik enkele voortzettingen ten onrechte als minder voor mij. Toen Arno met de verrassende Dh4 kwam ging ik in de denktank en kwam uiteindelijk met g4! (zie diagram, voorbeeldvariant: Lxg4 Lxg4 Pxg4 Pf3!! Txf3 hxg4 Th3 Dd4+ en de koning van zwart staat slecht en b7 hangt ook vaak) Volgens mij een van de mooiste combinaties die ik ooit heb gespeeld, maar jammergenoeg mocht de voortzetting nooit het licht zien. Arno pakte namelijk niet op g4, maar met Dxf2. Na gxf5 Dg2 zag ik niet dat ik Pd5 kon spelen en ging ik voor de inferieure La6. Waarna Arno het mooi afmaakte.

    [attachment=0:3c74fuz8]Pos1.jpg[/attachment:3c74fuz8]
    De kritieke stelling, klik voor totale beeld op het plaatje

    #7170
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Mooie stelling inderdaad. Loper terugtrekken laat de e4 pion verliezen, dus Arno moet wel of slaan op g4 of Dxf2.

    En hoe staat het na Pd5?

    #7171
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Dan staat wit beter. Nog beter dan Pd5 is eerst f6 trouwens en dan na Txf6 alsnog Pd5

    Overigens geeft Fritz aan dat Ld7 beter is dan P/Lxg4 of Dxf2 😀

    #7172
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Hoe won jij van andre wouter?

    #7173
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Met manoevre Da5-h5-a5 verloor André wat tempi. Het draaide om het veld d5 en nu had ik tijd om via g4-g5 het paard op f6 te verjagen. Hij koos voor d5 en daardoor won ik bij de afruil een pion omdat hij niet op c2 durfde te slaan. Er zaten daarbij enorme offers in de stelling, die Fritz uiteindelijk wel weerlegt, maar tijdens de partij zag ik dat wel zitten. Hij rokeerde lang en ik kon met de damevleugelpionnen oprukken. Daardoor ontstond er zoveel druk dat ik wel weer een pionnetje terug kon geven voor open lijnen en dat was uiteindelijk beslissend.

    Vooral prettig om zo een taaie opstelling te breken.

    #7174
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Stand finalegroep klopt niet helemaal. André heeft ook ½ uit 2

    #7175
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    ik zal de stand aanpassen!

    #7176
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    En wat zijn de uitslagen van afgelopen vrijdag?

    #7177
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    gerard – arno 0-1
    andre – hugo 0,5-0,5

    #7178
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Gisteren:

    Wouter – Jesse 0-1 Goede partij van Jesse: prima voorbereiding en Jesse kreeg een lekkere stelling, die steeds en snel beter werd

    #7179
    maarten
    Deelnemer

    Het wordt spannend. Als ik het goed reken staan Arno, Jesse en Wouter er goed voor. Benieuwd!

    #7180
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    jesse – andre 1-0
    arno – hugo 0-1

    Ik speelde de opening niet goed en probeerde te winnen, terwijl andre het gewoon gelijk hield. Op een gegeven moment kom ik heel slecht te staan, met ingesloten toren als Andre e4 had gespeeld (zie plaatje fritz: -5, op een gegeven moment zelfs -8). Andre neemt vervolgens mijn remiseaanbod niet aan, maar begint vervolgens minder nauwkeurig te spelen, met 2 missers op het einde + de partij tot gevolg. In 5 zetten van -6 naar +6 toe. Mazzeltje dus gisteravond.
    [attachment=0:3pto9dcu]Pos3.jpg[/attachment:3pto9dcu]

    #7181
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Ach zonder geluk vaart niemand wel.

    Is wel heel belangrijk voor je Jesse. Nu heb je 3 uit 4 en is een remise tegen Gerard genoeg en dan moet ik nog winnen met zwart van Hugo om een kleine kans te maken. Volgens mij kan de rest je niet meer inhalen.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 278)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.