Gelijkspel eerste team tegen Nieuwerkerk

Op dinsdag 8 november speelt het eerste team tegen Nieuwerkerk aan den IJssel. De wedstrijd start met een 1-1 stand. Eerder verloor Hugo van Elteren en won André Nieuwlaat. Vorig seizoen werd nog met 3-5 verloren, doel is het dit keer beter te doen.
Vanaf het begin is duidelijk dat er op alle van de borden pittige strijd geleverd moet worden. Nieuwerkerk heeft een sterk team en net al ons eerste team al één wedstrijd gewonnen. Op bord één speelt Gerard van Ommeren tegen Wilfried Graveland, het wordt een stugge partij waar in Gerard met de witte stukken niet echt voordeel krijgt. Wouter Vroegindeweij speelt op bord twee tegen Rob Hoogland, beide spelers maken er een scherpe partij van. In de opening komt Wouter een pion achter en het wordt een avondje ‘keepen’ voor hem Op bord 3 speelt Jesse van Elteren een sterke opening, hij voert de druk op en krijg mooi voordeel. Arno Luinenburg speelt tegen de ervaren Edo Pouwelse, na een scherpe opening ontstaat er toch een gelijk middenspel. Marcel de Haan speelt op bord 6 rustig tegen Jeroen Eijgelaar, nadat er een aantal stukken afgeruild zijn, krijgt Marcel een betere pionnenstelling. Maarten Vroegindeweij speelt op bord 7 tegen een oudere rot Johan de Koning, ondanks de witte stukken krijgt Maarten geen voordeel vanuit de opening.
Na twee uur spelen is er nog weinig duidelijk. Maarten biedt remise aan omdat forceren in zijn stelling, waarschijnlijk verkeerd gaat aflopen. Ook zijn tegenstander vindt forceren te riskant en neemt remise aanbod aan. Zowel Arno als Marcel winnen een stuk, daar tegenover staat dat Jesse zijn voordelige stelling verspeelt en ook in tijdnood komt. Ondanks zijn stuk voordeel moet Arno toch in remise berusten, omdat zijn tegenstander te veel dreiging krijgt met een oprukkende pion. Marcel weet zijn voordeel wel te verzilveren, knap wint hij een paar pionnetjes en uiteindelijk weet hij te promoveren. Jesse ziet kans om in tijdnood weer gelijkspel te krijgen, maar de tijdnood wordt hem toch fataal. Door een penning raakt hij een kwaliteit kwijt en vrij snel daarna de partij. Ondertussen heeft Gerard remise geaccepteerd, de stelling is nooit uit evenwicht geweest. De laatste partij is die van Wouter. Vanuit de opening heeft zijn tegenstander een pion voorsprong gekregen. Door secuur te blijven verdedigen, ruilt zijn tegenstander de laatste toren af, totdat er een pionneneindspel + paard ontstaat. Wouter weet te pion terug te winnen en wit heeft tijdnood. Ondank op het oog wisselende kansen wordt het toch remise. Een avond met veel strijd, waar we op een zeker moment op meer mochten hopen, resulteert uiteindelijk in een 4-4 gelijkspel.