Schaakteam Moerkapelle verliest 2e wedstrijd tegen Onésimus

In de tweede ronde van de externe schaakcompetitie in de 1e klasse van de Rotterdamse Schaakbond werd met 5 tegen 3 verloren tegen Onésimus uit Rotterdam. De gemiddelde rating van de tegenstander was hoger en dat bleek ook tijdens de wedstrijd. Maarten Vroegindeweij en Arno Luinenburg moesten in een gesloten stelling remise nemen zodat de stand 1-1 werd. Martijn Vroegindeweij gaf in een betere stelling zijn tegenstander een stuk cadeau maar omdat zijn vader Wouter won bleef de stand gelijk 2-2. Daarna ging het echt mis omdat Marcel de Haan en André Nieuwlaat beiden hun partij verloren 4-2. Gerard van Ommeren en Ron Droog konden niet tot winst komen en beide partijen werden remise met als eindstand 5-3. Na twee wedstrijden staat Moerkapelle op de onderste plaats maar er komen nog genoeg kansen om die plaats weer te verlaten.
In de onderlinge competitie kon André Nieuwlaat nu wel winnen omdat zijn tegenstander Hans Jan van Kralingen in de opening een pion verloor en na stukverlies de partij opgaf. Hans Geerling en Wim Heemskerk maakte er een heel spektakel van. Allerlei stukken stonden in maar Hans, die voor zijn doen er veel tijd in stak, trok aan het langste eind en won de partij. Dirk Molenaar en Arie Ymker kwamen al snel in een eindspel terecht en dan is Dirk op zijn best en kon hij de winst verzilveren. Jan Blok pakte geroutineerd een punt door te winnen. Kevin Bakker was op vrijdagavond het eerste klaar door te winnen van Arjan van der Spek.