In memoriam: René Ordelman † (info SV De IJssel)

In memoriam: René Ordelman †
Vrijdag 4 april bereikte ons het droevige bericht dat René Ordelman dood in zijn woning is aangetroffen.René was van af 1979, toen 8 jaar oud, lid van De IJssel. Een lidmaatschap dat slechts werd onderbroken door studie en een kort durend lidmaatschap bij de verenigingen Messemaker 1847 en Moerkapelle. Vele jaren behoorde hij tot de sterkste spelers van de vereniging, in zowel 1995 en 1996 als clubkampioen de allersterkste. Voor het eerste en het tweede team speelde hij meer dan honderd wedstrijden. In René Ordelman verliest De IJssel en Moordrecht één van zijn vooraanstaande schakers. Wij zullen onze schaakvriend missen en wensen zijn familie veel sterkte toe bij de verwerking van dit grote verlies.

Het bestuur en leden van Schaakvereniging De IJssel

Eén gedachte over “In memoriam: René Ordelman † (info SV De IJssel)

1. Rene, het was jij die mij echt heeft leren schaken, die mij inzicht gaf in het spel en mij introduceerde bij SV De IJssel. Elke maandag avond begon toen met een opwarm ronde en sterke koffie bij jouw thuis. Dan op naar de Dorpsstraat voor de club competitie. En na afloop nog onze partijen analyseren bij jouw thuis. Nooit heb ik van jouw kunnen winnen. Zelfs niet als jij een potje blind tegen me speelde. Wat baalde ik daar altijd van. En nu ik zou maar wat graag nog een partij van je willen verliezen. We zullen je missen Rene… rust zacht.