Gerard van Ommeren aan kop bij rapidschaken

Vier keer per seizoen wordt er bij Schaakvereniging Moerkapelle de Rapid competitie gespeeld. In plaats van 1 lange partij worden er 3 partijen gespeeld met een speeltemp van 25 minuten per persoon. Dit kortere speeltempo staat garant voor meer spanning en meer fouten en is daarom leuk voor de toeschouwer om te zien.

Regerend kampioen Gerard van Ommeren stond na de eerst speelronde al aan kop en wist deze positie te consolideren. Samen met Hugo van Elteren won hij 2 partijen en tegen elkaar speelden zij remise. Wouter Vroegindeweij kon aanhaken door in groep 2 al zijn partijen te winnen. Hetzelfde gold voor Christiaan Noorland in groep 3. De vier bovengenoemde namen staan nu bovenaan het klassement en zullen de volgende keer tegen elkaar strijden in de kopgroep. In de subtop vinden we Marcel de Haan, Arno Luinenburg en jeugdleider Mart-Jan Luteijn die 2 punten behaalden uit 3 partijen. Verder kon er genoten worden van het spel van Hans Geerling, die er ook dit keer weer vrolijk op los offerde. Soms valt het de goede kant op en win je subliem, soms wordt het offer weerlegd en gaat de tegenstander er met de overwinning vandoor! U bent altijd van harte welkom bij Schaakvereniging Moerkapelle om op vrijdagavond 20.00 een partijtje te spelen.

2 gedachten over “Gerard van Ommeren aan kop bij rapidschaken

1. רציתי לקרוא את המאמר ההוא על גוגל אבל הוא היה ארוך מדי ולא הצלחתי להתרכז בו כי אני גולש באינטרנט כל היום וגם מאז שאני באינטרנט אני לא יודע מה זה סימני פיסוק

2. wat ziet dat er gezellig uit.Ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik heb je getagd. Dat betekent dat je 10 dingen over jezelf 'moet' vertellen in je blog, en dat je op jouw beurt 5 anderen 'moet' taggen. 'Moet', tussen aanhalingstekens, want niets is verplicht hoor!Groetjes Eugenie