Wouter Vroegindeweij pakt koppositie schaken

Vrijdag 9 september was de tweede schaakavond van schaakvereniging Moerkapelle. Op een dag met goed weer was er ook een goede opkomst.

Bij jeugd waren er 8 schakers waaronder, om in schaaktermen te spreken, ook een dame. Er is nu een groep waarin de helft al kan schaken en de andere helft het nu gaat leren. Alle kinderen krijgen schaakles op hun eigen niveau volgens het stappenplan van de Nederlandse Schaakbond. Hiermee garandeert de schaakvereniging een continue ontwikkeling van elke jeugdschaker. Nieuwe schakertjes kunnen zonder enige kosten het schaken een aantal avonden het uitproberen in het clubgebouw op de Nassaustraat 16 te Moerkapelle.

Bij de senioren werd de tweede ronde gespeeld.

Wouter Vroegindeweij wist tegen Andre Nieuwlaat in een penning een pion te winnen en daarmee uiteindelijk ook de partij. Door Wouter’s tweede overwinning op een zware tegenstander staat Wouter nu ook aan kop in de schaakcompetitie. Marcel de Haan won van Henk Doornhein nadat Henk te lang wachtte met rokeren en vervolgens niet Marcel’s koningsaanval af kon slaan. Kevin Bakker en Dirk Molenaar speelden remise in een spannende partij waarin Kevin een kwaliteit voor kwam maar Dirk langs de rand van de afgrond erin slaagde om de aanval tegen te houden. Mart-Jan Luteijn won van Hans Geerling door beetje bij beetje zijn stelling te verbeteren. Arie Ymker won van Ad Voerman in een partij waarin Arie opnieuw grote creativiteit toonde. Martijn Vroegindeweij won van Remco de Zwart nadat Remco een pion won maar daardoor een dodelijke aanval van Martijn toe liet. Tenslotte won Maarten Vroegindeweij van Ron Droog nadat Ron de volgorde van 2 zetten omgewisseld had en daardoor een stuk verloor.

Komende en elke vrijdag is er weer schaken. Nieuwe leden zijn welkom. Kom gezellig een paar keer proberen.