Winst voor tweede team

Het tweede team toog afgelopen dinsdag naar Rotterdam voor een wedstrijd tegen het tweede team van Shah Mata. Dit team heeft de maximale score uit drie wedstrijden terwijl wij onze drie wedstrijden hadden verloren. Een pittig avondje zou ons deel zijn was onze verwachting.

De eerste borden van Moerkapelle 2

Het welkomstwoord was echter net uitgesproken toen Christiaan Noorland al na 7 zetten de felicitaties van zijn tegenstander in ontvangst mocht nemen. Er werd een loper en kort daarna een pion in de aanbieding gedaan waarna de tegenstander de strijd stopte. Niet veel later kon ook Remco de Zwart een overwinning noteren. Een foutief offer van zijn tegenstander leverde Remco een kwaliteit op. Hij wist wel raad met deze materiële voorsprong en kon ook het punt bijschrijven. Kevin Bakker was even later klaar, helaas met een nederlaag. Een remise van Jan Blok en een nederlaag van Hans Geerling zorgde voor een 2½-2½ tussenstand. Een blik op overige partijen leverde een verdeeld beeld op. Martijn Vroegindeweij stond een pion voor in een toreneindspel maar had een lastige stelling. Dirk Molenaar stond qua materiaal wel gelijk maar werd geleidelijk teruggedrongen en stond met de rug tegen de muur. Rik Wortman had een klein voordeeltje maar had ook een lastige stelling. Rik wist dit voordeel knap uit te bouwen en won hierdoor zijn partij. Dirk Molenaar had het geluk aan zijn zijde doordat zijn tegenstander een toren weggaf, hierna kon Dirk ook het voordeel verzilveren en won zijn partij. Tenslotte Martijn Vroegindeweij. Ook hij wist het voordeel uit te bouwen tot een winnende stelling en kon het punt bijschrijven. De eindstand kwam hiermee op een verrassende maar zeer welkome 5½-2½ overwinning.

Rik Wortman op 8 in actie.