Schakers viertal Moerkapelle onderuit

Afgelopen vrijdag hebben de schakers van het viertal van Moerkapelle in hun tweede wedstrijd van dit seizoen verloren.

Tegenstander was 3 Torens wat de punten in eigen huis hield: 3-1. Arie Ymker was als eerste klaar met zijn partij. Hij werd als snel opgezadeld met een dubbelpion die nog zwakker werden omdat er een centrumpion verloren ging. Kort hierna deed hij een loper in de aanbieding wat door de tegenstander dankbaar werd aanvaard. Die wist met deze voordeeltjes wel raad waardoor Arie niets anders restte dan op te geven. Martijn Vroegindeweij bracht de stand weer in evenwicht. Tegen z’n oude club werd met tegengestelde rokade gespeeld. Dan weet je wat er gebeurt: allebei de koningsstelling werd onder vuur genomen. Even leek het erop dat de koningstelling van Martijn verzwakt werd door een dubbelpion maar de tegenstander kreeg geen tijd om hier gebruik van te maken. De aanval van Martijn was sterker en bleek winnend. Kort hierna kwam Moerkapelle weer op achterstand door een nederlaag van Henk Doornhein. Zijn tegenstander trok met de centrumpionnen ten aanval. Door een verkeerde volgorde van zetten kwam hij een paard achter. Zijn tegenstander wist hier wel raad mee: de voorsprong bleek winnend. Om nog een punt over te houden aan deze wedstrijd, zou Dirk Molenaar moeten winnen. Hij wist geen voordeel te creeren. Integendeel: stukje bij beetje werd zijn stelling wat zwakker. Met name de koningsstelling werd verzwakt. De tegenstander speelde dit goed uit en wist de partij te winnen.
In de Onderlinge Competitie was er veel strijdlust: er viel niet één remise te noteren. Uitslagen: Dick Bac – Arie Voerman 1-0 Jan Blok – Wouter Vroegindeweij 0-1 Kevin Bakker – Remco de Zwart 1-0 Hans Geerling – Maarten Vroegindewij 0-1 André Nieuwlaat – Marcel de Haan 0-1. De stand aan kop: 1. Wouter Vroegindeweij 2. Dick Bac 3. Gerard van Ommeren 4. Maarten Vroegindeweij 5. Jan Blok