Schakers Moerkapelle zetten belangrijke stap naar promotie

Op maandag 9 februari speelde Moerkapelle 1 een belangrijke wedstrijd in en tegen Krimpen aan den IJssel. Met 2 matchpunten achterstand op dit team, moest Moerkapelle winnen om in de race te blijven voor het kampioenschap. En dat lukte! Het gehele team speelde zeer geconcentreerd en onder de leiding van teamcaptain Wouter Vroegindeweij werd met 4,5-3,5 gewonnen. Overwinningen werden er geboekt door Arno Luinenburg , Wouter Vroegindeweij en als matchwinnaar Gerard van Ommeren. Broodnodige remises werden binnengehaald door Dick Bac, Jesse van Elteren en Maarten Vroegindeweij. Door deze overwinninge heeft Moerkapelle de koppositie weten te bemachtigen en is promotie binnen handbereik.
Ook in de onderlinge competitie stijgt de spanning. Binnenkort zullen de beste 6 schakers zich plaatsen voor de Finalepoule en gaan bepalen wie zich clubkampioen mag noemen. Maarten Vroegindeweij versloeg Maarten Pilgram. Hiermee staat Maarten stevig op de derde plaats. Een andere belangrijke overwinning werd behaald door Jan Blok. Door Kevin Bakker te verslaan steeg hij naar de zevende plaats met slechts een miniem verschil met de nummer 6! Marcel de Haan en Dirk Molenaar lieten zien dat ervaring telt bij schaken. Zij versloegen de jeugdige Arie Ymker en Sander Marijt.
De stand aan kop: 1. Wouter Vroegindeweijl; 2. Hugo van Elteren; 3. Maarten Vroegindeweij; 4. Dick Bac; 5. André Nieuwlaat