Schaakavond 29 maart 2019

Omdat het eerste achttal een externe wedstrijd moest spelen waren er bij de senioren slechts vier interne partijen. In de partij tussen Hans Geerling en Remco de Zwart koos eerstgenoemde voor een wat roekeloze aanval. Slechts door een dubbele offer kon Hans stukverlies voorkomen en het eindspel bleek remise. Dick Bac liet zien dat hij het schaken niet verleerd is. Op mooie wijze haalde hij het volle punt binnen tegen Kevin Bakker. Rik Wortman kon het met de witte stukken niet bolwerken tegen Jan Blok. Jan krijgt geleidelijk aan zijn wedstrijdritme en vorm terug. In een gelijk opgaande partij wist Henk Doornhein een mooi eindspel te bereiken tegen Dirk Molenaar. Maar zoals vaker weet Henk naar mate de avond vordert, zijn focus niet vast te houden en moest hij uiteindelijk tocht de winst laten aan Dirk.

Bij de schaakjeugd loopt de competitie op zijn eind. In de kampioensgroep won Rutger van der Laan 2x en won Abel Bac van Arno Drenth. Hiermee wordt de strijd om de bovenste drie plaatsen nog redelijk spannend. Sydney Vos won van Roan van Vuurde., maar hij verloor van Arno Drenth.
Ook deze avond werd er weer 2x pat gespeeld. Dit gebeurde bij de partijen tussen Jaron de Rooij en Jari van der Maarl. Ook Abel Bac liet een kans op de tweede plaats liggen door pat te spelen tegen Roan van Vuurde.
Bij de achtervolgersgroep waren de volgende uitslagen: Lucas van Heeringen – Micha Bac 1-0, Jari van der Maarl – Guido van der Laan 0-1. Hiermee bezet Guido voorlopig de tweede plaats, achter Oisin Schalkwijk.