Ruime bekerzege voor Moerkapelle 1

Vrijdag 12 oktober was de eerste wedstrijd om de beker in de vorm van twee viertallen. Het was een wedstrijd tegen 3Torens uit Berkel en Rodenrijs. Ze kwamen niet in de allersterkste opstelling naar ons en dat wierp zijn vruchten af in ons voordeel.
Arno Luinenburg won als eerste na diverse kansen gemist te hebben kon hij met een dubbelaanval van 2 torens remise maken door eeuwig schaak toen zijn tegenstander het verkoos op te geven wegens een vermeend mat. Gerard van Ommeren won door een centrummeerderheid in het eindspel. Daarna stelde Wouter Vroegindeweij de winst veilig. Zijn tegenstander verloor pionnen en hield vervolgens in een combinatie de onderste rij niet genoeg in de gaten. Jesse van Elteren verloor als enige maar wel tegen de beste speler van dat moment zodat de zege 3-1 werd.
In de interne remiseerden Hans Geerling tegen Dick Bac en André Nieuwlaat tegen Kevin Bakker, Martijn Vroegindeweij won van Rik Wortman, Ron Droog won van Henk Doornhein en Remco de Zwart met zwart van Arie Ymker.