Redelijke opkomst eerste avond rapidkampioenschap SV Moerkapelle

Vrijdag 3 november 2017 werd de eerste avond gespeeld van het Rapidkampioenschap van schaakvereniging Moerkapelle. Hierna komen er verspreid over december, januari tot april nog 3 avonden. Dit festijn komt elk jaar terug en ook niet-leden zijn welkom. Ook bij afwezigheid van 1 avond worden er punten verstrekt, zodat men nooit kansloos is voor een hogere plaats.

In groep 1 liet Michiel Rensen zich weer eens zien en scoorde 50% waaronder een goede remise tegen winnaar Hugo van Elteren. Ook Martijn Vroegindeweij scoorde 50%. Hugo van Elteren won van Martijn Vroegindeweij en Jan Blok, die alleen tegen Martijn Vroegindeweij remiseerde. Stand 1. Hugo van Elteren 2.Martijn Vroegindeweij 3.Michiel Rensen 4. Jan Blok

Groep 2 werd een 100% winst voor Christiaan Noorland. (3 uit 3) Het merkwaardige was dat de overige drie spelers 1 uit 3 hadden dus die kunnen allemaal de 2e tot en met de 4e plaats delen.
Arie Ymker won van Hans Geerling maar verloor van Kevin Bakker. Laatstgenoemde verloor van Hans Geerling.

Groep 3 werd een fraaie winst voor Dick Bac met 2½ uit 3, maar de enige remise speelde hij tegen hekkesluiter Henk Doornhein die een uitstekende prestatie neerzette. Maarten Vroegindeweij werd met 2 punten een goede tweede. Zijn enige nederlaag was tegen Dick Bac. Nieuwkomer Rik Wortman werd derde met 1 punt en zoals gezegd Henk Doornhein vierde met ½ punt.

Groep 4 werd een overwinning voor Wouter Vroegindeweij met 2½ uit 3 maar dat ging ook niet zonder slag of stoot. Het enige halfje bereikte hij tegen Remco de Zwart die de rest verloor maar die remise was natuurlijk een uitstekende prestatie. Ron Droog die de laatste tijd vaker komt werd tweede met 2 punten. Derde werd Arno Luinenburg die alleen van Remco de Zwart won. Laatstgenoemde werd vierde met ½ punt.

Arno Luinenburg