Moerkapelle 2 schrijft tweede overwinning achter haar naam

Op vrijdag 10 november vond een meeslepende schaakwedstrijd plaats tussen Spijkenisse 3 en Moerkapelle 2, waarbij Moerkapelle 2 een overtuigende overwinning behaalde met een score van 6½ tegen 1½ voor Moerkapelle 2.

In deze confrontatie blonken meerdere spelers van Moerkapelle 2 uit. Christiaan Noorland, Dirk Molenaar, Kevin Bakker, Jan Blok, Wim Heemskerk en Arie Ymker boekten elk indrukwekkende overwinningen. Jan Blok viel op met een sterke aanval, waarmee hij de verdediging van zijn tegenstander wist te doorbreken. Wim Heemskerk demonstreerde veerkracht door, ondanks het verlies van een pion, met een reeks slimme zetten te zegevieren.

Aan de andere kant leed Remco de Zwart een nederlaag op het tweede bord, terwijl Tom Geldof tot een remise kwam in zijn partij.

De interne partijen waren eveneens het toneel van fascinerend schaak. Martijn Vroegindeweij en Marcel de Haan deelden de punten in een partij waarin Martijn’s aanvallende spel sterk werd geneutraliseerd door Marcel’s solide verdediging. Wouter Vroegindeweij wist een overwinning te behalen op Hans Geerling. Hans verloor vroeg een pion en ondanks enkele kansen om terug in de partij te komen, leidde een fout uiteindelijk tot zijn verlies. De regerend clubkampioen Maarten Vroegindeweij toonde zijn klasse tegen Arjan van der Spek, en creëerde een actieve stelling die Arjan niet kon weerstaan, wat resulteerde in een nederlaag voor laatstgenoemde.