Moerkapelle 1 revancheert zich

Na een teleurstellende rentree in de promotieklasse (een terechte 6-2 nederlaag tegen de Willige Dame) heeft Moerkapelle 1 zich in haar eerste thuiswedstrijd herpakt. De (rating)favoriet Krimpen a/d IJssel 1 werd op een verdiende 4½-3½ nederlaag getrakteerd. Arno Luinenburg gaf oop het laatste bord het goede voorbeeld. Verder leek ons team in de breeedte gewoon goed te staan. Zeker Hugo van Elteren stond met zwart prima tegen de met 300 punten hoger gerate Harold van Dijk. Na remises van Gerard van Ommeren en André Nieuwlaat en overwinningen van Dick Bac en Wouter Vroegindeweij nam Moerkapelle 1 een 4-1 voorsprong. Vlak daarna pakte Jesse van Elteren de bevrijdende 3e remise en helaas moest Maarten Vroegindeweij het punt aan de tegenstander laten. De overwinning was binnen. De kroon kon echter niet op het werk gezet worden. Hugo van Elteren had op bord 1 weliswaar een kwaliteit buitgemaakt, maar na enkele betere voorzettingen niet gekozen te hebben, schoot hij een bok en moest de kwaliteit teruggeven. Het eindspel bleek in enige tijdnood vervolgens verloren. Eindstand 4½-3½. Wel een prima prestatie en de eerste twee matchpunten zitten in de knip.