Jesse van Elteren schaakkampioen Moerkapelle

Afgelopen weken heeft Jesse van Elteren een unieke prestatie neergezet door in de finale groep zijn ongeslagen status vast te houden. De laatste 2 ronden waren Boudewijn Weijermars en Gerard van Ommeren niet opgewassen tegen het sterke spel van Jesse. Jesse behaalde een score van 5 uit 5 en dat is in de historie van de schaakvereniging nog nooit eerder voorgekomen. Respectievelijk tweede en derde werden Wouter Vroegindeweij en Hugo van Elteren.

Ook werd vorige week na de jaarlijkse ledenvergadering het snelschaakkampioenschap van Moerkapelle gehouden. In de voorrondes streden drie groepen om plaatsing voor de finale groep. Lange tijd leek het erop dat de gevestigde orde weinig moeite had om zichzelf te plaatsen, maar toch was de finalegroep zeer verrassend te noemen. Vooral Jojanneke Weijermars, Kevin Bakker en Jan Blok waren de verrassende namen naast Hugo van Elteren, Tim van Breda, Jesse van Elteren en Gerard van Ommeren. Uiteindelijke won Hugo het kampioenschap door met 6 uit 7 de rest van het veld achter zich te laten. Verrassend was ook de tweede plaats van Tim van Breda. Derde werd Jesse van Elteren. In groep 2 werd Maarten Vroegindeweij eerste, op de voet gevolgd door Boudewijn Weijermars en Ron Droog. In de derde groep was het lange tijd spannend maar uiteindelijk liet Arian de Bruijne zien dat hij de sterkste was van allemaal.

Het schaakseizoen 2009-2010 start op vrijdag 4 september. Nieuwe leden zijn van harte welkom. Informatie over de schaakvereniging is te vinden op www.svmoerkapelle.nl