Belangrijke winst eerste team op Rokado

Vrijdag 9 januari jl. heeft het eerste team een belangrijke overwinning behaald in Nieuw Beijerland op Rokado I. Rokado is een vereniging die geen onderlinge competitie heeft, maar slechts één team. Dit team is echter wel een verzameling van sterke spelers die zelfs uit Limburg naar Nieuw Beijerland komen om de teamwedstrijden te spelen. Opdracht vooraf was de winst te pakken op de onderste borden. Rokado kwam ineens met een sterke speler op de proppen die nog niet eerder voor Rokado had gespeeld. Deze speelde op bord 1 tegen Arno Luinenburg. Wij moesten juist Gerard van Ommeren missen. Toch zorgden de laatste borden voor de winst, borden vijf (Dick Bac), zes (Maarten Vroegindeweij) en zeven (Boudewijn Weijermars) pakten een punt, alleen op bord acht moest Ron Droog (invaller voor de afwezige Gerard) genoegen nemen met remise. Dankzij een sterke overwinning van Arno op bord één en een remise van Hugo van Elteren op bord drie werd een 5-3 overwinning veilig gesteld. Jesse van Elteren en Wouter Vroegindeweij, beide spelend met zwart tegen sterke tegenstanders, moesten een nul noteren.