Goed georganiseerd schaaktoernooi december 2008

Op 20 december 2008 organiseerde de Rotterdamse Schaakbond het 21ste Klimop jeugdschaaktoernooi. Klimop is een school waarin een schaakclub is gevestigd. Onder de bezielende leiding van (school)meester Jan Sijbesma worden de leerlingen daar buiten schooltijd massaal onderwezen in de schaakkunst.

Drie jeugdleden van schaakvereniging Moerkapelle representeerden onze club. Jonathan en Floris Pilgram en Arthur de Roode. Om ervaring op te doen op zulke evenementen. Helaas mochten de meer ervaren jeugdspelers van ons niet mee wegens de leeftijdgrens.

Met een score van bijna 50% in een Zwitsers systeem konden onze drie musketiers terugkijken op een geslaagd toernooi, niet in de laatste plaats door de goede organisatie van de RSB, met name de klimop schaakclub.

Op de site van SV Moerkapelle en van de RSB zijn sfeerbeelden te zien van dit zeer gezellige jeugdtoernooi waarbij een jochie van vijf de eerste prijs wegsleepte in de leeftijdscategorie tot acht jaar. Ook waren er minimaal 20% meiden aanwezig in alle leeftijdscategorieën hetgeen met de ouders ertussen een bont gezelschap maakte. Weg met het stoffige imago van het schaken!!!
Hier zijn foto’s te vinden
En een filmpje van het Klimop toernooi