Schakers Moerkapelle 1 blijven winnen.

Op ‘vrijdag de dertiende’ speelde het eerste team van Schaakvereniging Moerkapelle haar zesde wedstrijd in klasse 1B van de Rotterdamse Schaakbond. Concurrent Krimpen aan den IJssel had eerder in de week gewonnen, dus de schakers wisten wat hen te doen stond. Twee vooruit gespeelde partijen hadden reeds een 1,5-0,5 voorsprong gegeven. Al vroeg op de avond werd duidelijk dat een overwinning er in zat. Arno Luinenburg speelde veel actiever dan zijn tegenstander en stond al snel materiaal voor. Ook Gerard van Ommeren won een pion en later een tweede. Deze partijen werden ook in winst omgezet. Toen daar ook nog fraaie overwinningen van Wouter Vroegindeweij en Dick Bac bijkwamen en een remise van Hugo van Elteren stond er al een 6-1 tussenstand op het bord. De nederlaag van Jesse van Elteren was slechts voor de statistieken belangrijk. Zodoende een 6-2 overwinning! Door deze overwinning heroverd Moerkapelle de koppositie. Met nog één wedstrijd te gaan, tegen het sterke en gezellige team van de IJssel, hebben de schakers promotie volledig in eigen hand.

In de interne competitie was er een spannende remise tussen Ad Voerman en Kevin Bakker. Toen Ad de dame van Kevin veroverde in ruil voor twee torens, leek de overwinning zijn kant op te komen. Echter, de torens speelden goed samen en bedreigde de witte koning. Een remise door eeuwig schaak was het logische gevolg. Goede zaken voor het klassement deden verder Marcel de Haan, Arie Ymker en Dirk Molenaar door hun tegenstander te verslaan.