Moerkapelle 2 evenaart Moerkapelle 1

Vrijdag 16 december werd de externe wedstrijd Moerkapelle 2 tegen Rotterdam 3 gespeeld. In september speelde Moerkapelle 1 tegen Rotterdam 2 dat bijna dezelfde opstelling had als hun 3e van nu. Toen won Moerkapelle 1 met overmacht, Moerkapelle 2 won nu ook zij het met “iets mindere” cijfers.
Een nederlaag van Remco de Zwart en een remise van Hans Geerling werden gecompenseerd door bliksemoverwinningen van Mart Jan Luteyn, Kevin Bakker en Boudewijn Weijermars. Martijn Vroegindeweij bezorgde door een remise het eerste matchpunt. Het tweede matchpunt kwam op naam van Marcel de Haan die in een beter toreneindspel remise afdwong om ons de 4 ½ bordpunt te bezorgen. Als laatste was Arie Ymker nog bezig die dapper standhield in een stelling waarin hij danste op een vulkaan. Op het eind werd de druk teveel waardoor de eindstand 4 ½ – 3 ½ voor ons werd.
De onderlinge was ook spannend. Gerard van Ommeren speelde tegen Andre Nieuwlaat de eerste tien zetten een kopie van de partij Maarten Vroegindeweij tegen Arno Luinenburg die op hetzelfde moment gespeeld werd. Andre Nieuwlaat hield het remise in een moeilijk toreneindspel. Arno Luinenburg speelde het na 10 zetten anders en verloor. Dick Bac won snel van Henk Doornhein en Jan Blok speelde snel remise tegen Ad Voerman. Wouter Vroegindeweij was het langste bezig tegen Hugo van Elteren. Na een spannende partij met listen en lagen van beide zijden trok Wouter aan het langste eind.