Fraaie schaakoverwinning Moerkapelle 1

In de promotieklasse van de Rotterdamse schaakbond nemen de schakers van Moerkapelle 1 een plaats in rond de middenmoot. Zowel promotie als degradatie zijn geen reële opties meer. Om definitief met het degradatiespook af te rekenen en kansen op promotie nog in leven te houden, moest er gewonnen worden van Spijkenisse 2.

Voor het eerst werd er aangetreden in de basisopstelling en teamleider Wouter Vroegindeweij had enkele postities verschoven, om de tegenstander te verrassen. Het bleek een goede zet te zijn!
De wedstrijd leek aanvankelijk niet heel gunstig te verlopen. Op enkele borden hadden spelers van Moerkapelle een slechtere stelling en de andere borden bleven lang onduidelijk. De spanning bleef lang in clubhuis Tropica hangen en pas tegen het einde van de avond vielen de beslissingen. Het verschil werd deze keer gemaakt aan de staartborden, waar Arno Luinenburg en Dick Bac een gelijke stelling alsnog wisten om te buigen naar een overwinning. Ook Hugo van Elteren en Maarten Vroegindeweij wonnen en nuttige remises werden er behaald door Jesse van Elteren en André Nieuwlaat. Derhalve stond er een 5-3 eindstand op het scorebord. Na afloop analyseerden vele spelers van Moerkapelle en de sportieve tegenstanders van Spijkenisse gezamenlijk hun partijen, wat tekenend is voor de goede sfeer in de schaaksport!