Finalepoule 2010

Home Forum Algemeen Finalepoule 2010

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #6461

    Vandaag is de finalepoule begonnen. Een Boskoopse invasie met nieuwe namen”Tim en Arian.
    Een goed openingswoordje van wedstrijdleider Hugo met oa: Wie wordt de opvolger van Jesse?
    Veel succes allemaal.

    #8378
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    En de eerste ronde is gespeeld. Mooie partijen gezien, alle drie met een ander karakter. Nummers 1,2 en 4 van de voorronde winnen van de nummers 6,5 en 3…

    #8379
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Overigens is er een mooie excel sheet te downloaden op de pagina ‘interne’

    #8380
    maarten
    Deelnemer

    Hij werkt die ‘link’. Mooie service! Bedankt.

    #8381
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    En? wat waren de uitslagen van gister???

    #8382
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Maarten-Gerard 0-1
    Wouter-Boudewijn 1-0

    Twee lange en boeiende partijen. Voor mijn gevoel ÊÊn van de beste partijen van mij dit seizoen. (nog niet door Fritz bevestigd 😉 ) Zowel Boudewijn als ik dachten lang na in de opening. Uiteindelijk ruilde ik twee stukken tegen een toren en een pion en zo ontstond een boeiende onevenwichtige stelling, waarbij Boudewijn in tijdnood mij twee pionnen liet snoepen en dameruil toestond. Daarna was het nog zoeken naar de winst, maar dat lukte redelijk.

    #8383
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Wouter-Maarten 1-0 (Maarten speelde wel thuis ?!)

    De eerste 14 zetten stonden met 10 min op het bord. Daarna brandde de strijd los. Na risicovolle pionwinst van mij kon Maarten tussen twee varianten kiezen. Koos voor de op het oog meest kansrijke, maar die bleek juist, na een complexe verwikkelingen, de verliezende te zijn.

    #8384
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    gefeliciteerd wouter. een sterk herstel na je nederlaag in de eerste ronde. voor maarten geldt helaas het omgekeerde…
    veel plezier allemaal dit weekend en tot volgende week:)

    #8385

    arian – gerard remise, boudewijn – tim 0-1.

    de eerste partij was eigenlijk nooit uit zijn evenwicht. Boudewijn maakte het tim heel gemakkelijk. overigens is de strijd in groep 2 nog heel spannend 😀

    #8386
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Gerard – Tim 1-0 na een taaie strijd
    Arian – Wouter 0-1 na scherpe strijd met wisselende kansen
    Boudewijn – Maarten 0-1 na spannende tijdnood waarin een stukoffer van Boudewijn niet doorsloeg

    #8387
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Weer drie totaal verschillende partijen gezien gister! Allemaal van een leuk niveau, met spanning en sensatie!
    Alleen Gerard en Wouter kunnen nog kampioen worden….28 mei de ontknoping!

    #8388
    maarten
    Deelnemer

    Leuke pot gespeeld. Slaan op b2 is bijna nooit goed, nu vond ik het best wel lekker uitpakken. Na het stukoffer van Boudewijn kon ik het met Dc8 ipv Dd8 beter doen, daarna was het moeilijk. In tijdnood speelt geluk altijd een rol, dit keer zat het mee voor mij.

    Hebben Tim en Arian al gespeeld?! Spelen van deze wedstrijd voor de laatste ronde is een ‘must’. Misschien is a.s. vrijdag een mooie avond.

    #8389
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Tim en Arian spelen komende vrijdaag.

    #8390
    maarten
    Deelnemer

    Prima oplossing. We zijn natuurlijk wel benieuwd naar de uitslag. Dus hopelijk wil iemand de uitslag dan op de site/forum zetten.

    #8391
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Tim – Arian 0-1… volgende week de ontknoping! ik ben er helaas niet bij…. 😮 hopelijk kunnen jullie het ook zonder wedstrijdleider af 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.