Eerste team SV Moerkapelle lijdt eerste nederlaag tegen Shah Mata in de Promotieklasse van de RSB competitie

In 3e ronde van de competitie kwam het team van Shah Mata uit Rotterdam op bezoek in Tropica. Maarten Vroegindeweij had zijn wedstrijd vooruit gespeeld met een remise als resultaat. Op de speelavond zelf werd dit resultaat na zo’n drie uur spelen ook behaald door André Nieuwlaat, Gerard van Ommeren en Hugo van Elteren oftewel de stand was op dat moment 2-2. Invaller Christiaan Noorland stond tegen een sterke tegenstander objectief gezien verloren. In tijdnood bleef hij knokken tegen oprukkende pionnen en deed dit zo goed dat zijn tegenstander toch akkoord moest gaan met remise. Een prachtig resultaat van onze invaller Christiaan. Wouter Vroegindeweij offerde in een prachtige aanvalspartij een toren en zorgde ervoor dat zijn tegenstander in een matnet terecht kwam en zo kwam Moerkapelle op voorsprong. Helaas zag het er niet goed uit in de twee resterende partijen. Marcel de Haan stond in het eindspel een kwaliteit achter en de toren van zijn tegenstander was beduidend sterker dan zijn paard en pion dus moest Marcel opgeven. Arno Luinenburg kwam terecht in een eindspel met twee pionnen minder. Ondanks knokken was ook deze partij niet te redden zodat de Moerkapelle de wedstrijd verloor met 3,5 tegen 4,5. Na drie ronden staat Moerkapelle op de vierde plaats in de promotieklasse.