Wouter Vroegindeweij weer clubkampioen

Vrijdag 8 juni was de laatste clubavond en de kampioensgroep was deze keer compleet met 6 deelnemers. Wouter Vroegindeweij en Gerard van Ommeren hadden 3 ½ uit 4 gevolgd door Arno Luinenburg met 2 uit 4, Maarten Vroegindeweij, Marcel de Haan en Dirk Molenaar hadden 1 uit 4. Op grond van de oorspronkelijke stand in de interne competitie had Wouter aan remise genoeg om kampioen te blijven. Na een lange en zenuwslopende partij werd het evenwicht niet verbroken en toen kon voor Wouter de vlag uit want hij was kampioen. Maarten Vroegindeweij verdubbelde zijn score door vrij soepel van Dirk Molenaar te winnen. Arno Luinenburg had na een experimentele opening tegen Marcel de Haan geen enkel voordeel alleen in bedenktijd maar hij was blij dat hij remise kreeg aangeboden wat werd aangenomen. Eindstand 1. W. Vroegindeweij en 2. Gerard van Ommeren 4 pt, 3. A. Luinenburg 2 ½ pt, 4. M. Vroegindeweij 2 pt, 5. M. de Haan 1 ½ en 6. D. Molenaar 1 pt.
In de overige competitie werd niet minder spannend gespeeld. De verrassing was Henk Doornhein die het seizoen waardig wilde afsluiten. Tegen Remco de Zwart won hij een kwaliteit en kon toen makkelijk doorbreken. Martijn Vroegindeweij won in een toreneindspel van Kevin Bakker. Peter van Kleef had een gelijk maar superspannend paardeindspel tegen Rik Wortman. Eerstgenoemde haalde het eerst dame maar de pion van zijn tegenstander stond “op springen”. Toen die ook dame haalde werd alles afgeruild en was het remise. Deze competitie is gewonnen door Andre Nieuwlaat die ondanks afwezigheid the best of the rest was. Martijn Vroegindeweij eindigde vlak achter hem. Zo is een superspannend seizoen weer ten einde.