Wisselend succes teams Moerkapelle

Afgelopen week heeft zowel het eerste als het tweede team van schaakvereniging Moerkapelle een externe wedstrijd gespeeld. Op donderdag trad het tweede team aan tegen Onesimus 1 en wist daar een verrassende 5-3 overwinning te behalen.

Overwinningen waren er voor Boudewijn Weijermars, Arie Ymker, Mart-Jan Luteijn en Christiaan Noorland. Remises waren er voor Kevin Bakker en Marcel de Haan terwijl Jan Blok en Hans Geerling het punt aan de tegenstander moesten laten. Door deze onverwachte overwinning is het tweede team van Moerkapelle veilig.

Een dag later was het de beurt aan het eerste team, wat het tweede team van Messemaker 1847 ontving. Dat team had een gelijkspel voldoende om het kampioenschap te behalen. Ook Moerkapelle was gebaat bij een gelijkspel in de strijd tegen de degradatie. Zover kwam het echter niet. Jesse van Elteren, Arno Luinenburg en Wouter Vroegindeweij verloren. Dick Bac, Hugo van Elteren, Andre Nieuwlaat en Maarten Vroegindeweij speelde remise. Gerard van Ommereren was de enige die een overwinning behaalde waardoor de eindstand op 5-3 voor Messemaker kwam wat ruim voldoende was voor het kampioenschap.

Door al dit externe geweld waren er op vrijdag maar 3 partijen in de Onderlinge. Uitslagen: Dirk Molenaar – Jan Blok ½-½ Sander Marijt – Remco de Zwart 0-1 Martijn Vroegindeweij – Arie Ymker 1-0. In de kop van de ranglijst wijzigde niets.