Wederom schaakoverwinning Moerkapelle 1

De schakers van Moerkapelle 1 zijn de laatste weken goed op dreef. Waar eerder deze maand al het sterkere Spijkenisse 2 werd verslagen werd nu het team van Charlois Europoort 3 geklopt. In een gelijkwaardige wedstrijd viel het kwartje deze keer wel de goede kant op.

Zo wonnen een aantal spelers na een gelijkopgaande strijd en werden slechtere stellingen op remises gehouden. De volle punten werden deze keer binnengehaald door Jesse van Elteren, Wouter en Maarten Vroegindeweij en Arno Luinenburg. Met nog één wedstrijd voor de boeg staat Moerkapelle momenteel bovenaan de promotieklasse van de Rotterdamse schaakbond. Deze stand is echter wel enigszins vertekend, aangezien Moerkapelle een wedstrijd meer heeft gespeeld dan een aantal concurrenten.
Eerder in de week behaalde het viertal van Moerkapelle ook al een klinkende overwinning. Na winstpartijen van Henk Doornhein, Hans Geerling en Martijn Vroegindeweij, stelde teamleider Dirk Molenaar met een remise de 3,5-0,5 overwinning tegen Dordrecht veilig.
Naast al dit schaakgeweld in de externe competitie waren er slechts 3 partijen in de interne competitie. Martijn Vroegindeweij won verrassend en snel van Marcel de Haan. Kevin Bakker leek de overwinning te pakken tegen Ad Voerman. Echter na het omwisselen van een aantal zetten kantelde ook de gehele wedstrijd en won Ad. Tot slot wist MartJan Luteijn te winnen van Jan Blok en stijgt daarmee naar de 6e plek.