Viertal Schaakvereniging Moerkapelle kampioen

Onder leiding van teamcaptain Dirk Molenaar heeft het viertal van Schaakvereniging Moerkapelle het kampioenschap gepakt in klasse 2B.
In de laatste externe wedstrijd van het seizoen tegen Barendrecht/IJsselmonde werd wederom gewonnen en behaalde het team een prachtige eerste plaats in de competitie. Het sterrenteam bestond uit Remco de Zwart, Arie Ymker, Martijn Vroegindeweij en Henk Doornhein. Zowel Remco als Martijn wonnen al hun partijen in de externe competitie! De teamcaptain heeft al aangegeven dat er ook volgend jaar op hem gerekend mag worden, dus de vooruitzichten zijn goed.
In de interne competitie naderen de schakers de Finalepoule. De beste zes schakers bepalen wie zich kampioen van het seizoen mag noemen. Een persoon hoeft zich geen zorgen te maken over plaatsing. Wouter Vroegindeweij is dit seizoen ongenaakbaar en ook nu won hij zijn partij tegen Hugo van Elteren. Er overkwam hem iets wat altijd leuk is voor een schaker: Een variant van de Franse opening die hij thuis (enkele jaren geleden!) al eens had bekeken, kwam op het bord. Hugo greep mis na een stukoffer en kon na sterk spel van Wouter opgeven. Marcel de Haan profiteerde van deze misstap en klom na een solide overwinning op Jan Blok naar de vijfde plaats in het klassement. Verheugd waren alle schakers om Ad Voerman weer terug te zien achter het bord. Na een noodzakelijke periode van afmeldingen, liet hij tegenstander Hans Geerling alle hoeken van het bord zien en pakte hij een prachtige overwinning.
De stand aan kop: 1. Wouter Vroegindeweij; 2. Gerard van Ommeren; 3. Dick Bac; 4. Maarten Vroegindeweij; 5. Marcel de Haan