verslag interne 7-10-16

Verslag schaakclub Moerkapelle 7 oktober 2016

De onderlinge competitie van vrijdag 7 oktober was met weinig leden door een externe wedstrijd van Moerkapelle 2 tegen Sliedrecht 3 die voor ons nipt werd verloren. Daardoor waren er maar 4 partijen. Wouter Vroegindeweij won van Hugo van Elteren. Eerstgenoemde won een stuk maar het duurde nog heel lang. Gerard van Ommeren won vrij simpel van Arie Ymker. De twee oudgedienden Jan Blok en Ad Voerman speelden na een spannende strijd remise. Martijn Vroegindeweij won van Henk Doornheim na een dubieus maar kansrijk torenoffer. Een nieuwtje in de onderlinge was dat iemand die vrijgeloot is kan spelen tegen iedereen die even niet aan zet is. Die eer overkwam Remco de Zwart, die dus omdebeurt tegen 8 mensen kon schaken. Arno Luinenburg speelde een externe partij vooruit en verloor.