SV Moerkapelle feliciteert Wouter Vroegindeweij met het clubkampioenschap 2014

Afgelopen vrijdagavond was het dan zover. Op de laatste officiële schaakavond werd het clubkampioenschap beslist in een onderlinge partij tussen de nummers 1 en 2, Wouter Vroegindeweij en Andre Nieuwlaat. Wouter had het voordeel dat een remise voor hem voldoende was om zich te laten huldigen. Andre daarentegen had zich voorgenomen om tot de laatste snik zijn titelkansen te verzilveren. Echter geen moment leek het er op dat Andre in zijn opzet zou slagen. Gedurende de hele partij was Wouter licht in het voordeel en een alles of niets poging werd uiteindelijk niets voor Andre. Wouter werd de terechte winnaar en clubkampioen.
In de finalepoule werd verder nog de partij gespeeld tussen de broers Jesse en Hugo van Elteren. Een interessante partij die er voor de ranglijst niet meer toe deed. Het was de beide spelers duidelijk te doen om de eer. De partij eindigde uiteindelijk in remise.
Maarten Vroegindeweij liet in zijn partij tegen Remco de Zwart zien dat hij, ondanks zijn te lage notering op de ranglijst, één van de betere schakers van de vereniging is. Op een gedegen wijze bouwde hij een betere stelling op, gevolgd door pionwinst, stukwinst en de uiteindelijke zege.
Ook Hans Geerling speelde met de zwarte stukken een goede partij. Zijn tegenstander, Arie Ymker, leek in eerste instantie nog voldoende tegenspel te bieden, maar gedurende het verloop van de partij werd snel duidelijk dat hij de koning moest omleggen.
De laatste partij werd gespeeld tussen Kevin Bakker en Dirk Molenaar. Kevin ging voor de overwinning maar moest toezien dat Dirk zijn aanval uitstekend pareerde. Het pionneneindspel kon door beide spelers op remise gehouden worden. Dit bleek een goede keuze want uit de analyse na afloop bleek dat degene die toch voor de winst zou gaan, uiteindelijk het onderspit zou delven.