Sprookje KNSB voor Moerkapelle voorbij

Vrijdag 7 april werd de laatste wedstrijd gespeeld. Tegenpartij Sliedrecht 2 had bij winst ook kans op een hoge plaats en als wij zouden winnen promoveerden we naar de landelijke competitie.
Het begon schitterend voor ons.

Om 22.00 was Arno Luinenburg het eerst klaar met winst. Met de witte stukken stond zijn tegenstander na 16 zetten voor een ondekbaar mat. Niet lang daarna won Gerard van Ommeren die een rustige opening koos met zwart. Hij won een kwaliteit en gaf die later weer terug in ruil voor 2 en later 3 pluspionnen. Zo stond het 23.30 2-0 voor ons. Daarna stokte de machine. Christiaan Noorland verloor van Wout Boer die vroeger in het eerste speelde. Na een beroerde opening werkte hij zich los maar zag bij een afwikkeling een mat over het hoofd. Nog leek er niets aan de hand maar Dick Bac liet zich in gewonnen stelling verrassen en verloor. Zo stond het weer gelijk. Wouter Vroegindeweij stond met zwart goed na een Franse opening die wit passief speelde. Hij won een pion en had remise in handen. Gezien de stand ging hij voor de winst maar zag een mat over het hoofd. Als klap op de vuurpijl verloor Maarten Vroegindeweij ook. Hij kon ook remise maken maar door de stand moest er op winst gespeeld worden. In het eindspel kwam hij pionnen tekort. Daarna verloor Jesse van Elteren. In de Siciliaanse opening offerde hij een pion op c3 maar zag die niet meer terug. Ook van een aanval kwam niets terecht wel van een tijdsachterstand. Op het einde ging hij in verloren stand door zijn vlag en daarmee waren de wedstrijd en promotie verloren. Als laatste won Hugo van Elteren die met wit in een Franse partij een pion verloor maar de stand bleef ingewikkeld. Hij moest halsbrekende toeren uithalen om te winnen en dat deed hij goed. Zodoende werd de eindstand 3-5 voor Sliedrecht 2.

In de interne competitie werden vier partijen gespeeld. Marcel de Haan won van Ron Droog, Jan Blok remiseerde snel met Ad Voerman, Kevin Bakker won van Henk Doornhein en Remco de Zwart won op den duur van Arie Ymker.