Spannende strijd finalepoule en onderlinge competitie

Vrijdag 28 april 2017. De eerste 6 schakers die bovenaan eindigden spelen sinds enkele weken een enkelrondige zeskamp om het clubkampioenschap. Hierbij won koploper Wouter Vroegindeweij snel van Mart Jan Lutein die in het begin stukverlies over het hoofd zag. Andre Nieuwlaat verloor met wit van Hugo van Elteren na een Hollandse opening. Eerstgenoemde maakte na de opening een blunder maar toch duurde de partij de hele avond. Gerard van Ommeren experimenteerde in de opening tegen Maarten Vroegindeweij maar de stelling bleef in evenwicht zodat het remise werd.
In de overige onderlinge competitie waarin het om “the best of the rest”gaat won Hans Geerling vrij gemakkelijk van Arie Ymker. Ook Remco de Zwart verloor van de geroutineerde Jan Blok. Arno Luinenburg hield met zwart enkele pionnen meer over tegen Ad Voermans waarna laatstgenoemde vrij snel opgaf. Dick Bac speelde met zwart een wisselvallige partij tegen Martijn Vroegindeweij, die 2 paarden tegen een toren voorstond. Even later bleef er nog 1 paard over en door een eeuwig schaak werd het remise. Als laatste won Jan Molenaar van Henk Doornhein die taai tegenspeelde.
Op deze avond domineerden de zwartspelers. Van de 8 partijen die deze avond werden gespeeld werden er 6 door zwart gewonnen, een gelijk en een verloren.

2 gedachten over “Spannende strijd finalepoule en onderlinge competitie

1. Bedankt! Ik denk dat ik me heel snel thuis zal gaan voelen op deze gezellige vereniging 🙂