Schakers Moerkapelle winnen eerste externe wedstrijd

De interne competitie van Schaakvereniging Moerkapelle is alweer een maand onderweg. Afgelopen woensdag startte het eerste team ook haar externe competitie. In Capelle a/d IJssel werd gespeeld tegen het team van Rotterdam 2. Beiden teams speelden niet op volle oorlogssterkte, maar Rotterdam was ernstig verzwakt met maar liefst 7 invallers. Hierdoor was het krachtsverschil te groot en won Moerkapelle met 7-1. Een fraaie start voor het team en teamcaptain Wouter Vroegindeweij in het bijzonder.
Ook in de interne competitie werd er veel geschaakt.

Bij de jeugd werd eerst een thema besproken uit het leerboek ‘stappenmethode’ waarna er korte partijtjes tegen elkaar werden gespeeld. Bij de senioren nam Wouter Vroegindeweij afstand van zijn concurrenten met alweer zijn vierde overwinning van het seizoen, in evenveel partijen. Arno Luinenburg liet tegen Gerard van Ommeren zien dat hij ook positioneel een sterke schaker is. Hans Geerling kreeg een domper te verwerken in zijn partij tegen Andre Nieuwlaat. Na de opening goed te hebben gespeeld, gaf hij in één keer zijn dame weg. Al het werk voor niets en een nederlaag voor hem. De fraaiste partij van de avond kwam op het conto van Dirk Molenaar. Tegen Remco de Zwart had hij nog maar weinig tijd op de klok in een moeilijke stelling. Op het juiste moment offerde hij zijn loper op voor de laatste pionnen van zijn tegenstander. Het overgebleven paard van Remco kon niet voorkomen dat Dirk met zijn pion promoveerde en zo de partij won.