Schakers Moerkapelle begonnen aan finalepoule

Afgelopen vrijdag zijn de schakers van Moerkapelle begonnen aan de finalepoule van de Onderlinge Competitie. De bovenste zes schakers van de ranglijst hebben zich geplaatst voor deze finalepoule waarin zij allen één keer tegen elkaar spelen. De punten welke zijn behaald tot aan het begin van de finalepoule worden niet meegenomen zodat iedereen in de finalepoule op nul begint. De winnaar van de finalepoule mag zich de kampioen noemen van Schaakvereniging Moerkapelle. In deze finalepoule werd er afgelopen vrijdag één wedstrijd gespeeld. Regerend clubkampioen Hugo van Elteren deed goede zaken door met de zwarte stukken Maarten Vroegindeweij te verslaan. Hiermee is hij goed begonnen aan de finalepoule.

De rest van de schakers vervolgden hun strijd in de Onderlinge Competitie. Dit doen zij tot aan het eind van de Competitie. De reeds behaalde punten worden hier wel meegenomen. Voor deze competitie werd Marcel de Haan de eerste koploper door in een rechtstreeks duel Arie Ymker te verslaan. Dick Bac en Jan Blok speelde remise. Hans Geerling klom wat op de ranglijst door Henk Doornhein te verslaan. De laatste partij ging tussen het oudste lid en het jongste lid van de vereniging: Ad Voerman tegen Remco de Zwart. Wat zou de doorslag geven? De ervaring van Ad Voerman of het talent van Remco de Zwart? De partij eindigde in remise.

De stand aan kop: 1. Marcel de Haan 2. Martijn Vroegindeweij 3. Arie Ymker 4. Dick Bac 5. Ad Voerman