Schakers Moerkapelle 1 laten kans liggen.

Op de vaste vrijdagavond speelde het eerste team van schaakvereniging Moerkapelle haar zevende wedstrijd in de promotieklasse van de Rotterdamse schaakbond. De stand in deze poule is zó spannend, dat promotie naar de landelijke competitie en degradatie naar de eerste klasse onderbond dicht bij elkaar liggen. De wedstrijd tegen Shamata 1 uit Rotterdam zou laten blijken welke kant op gekeken moet worden. Het werd een ontluisterende 3-5 nederlaag. Vanaf het begin kwamen de Moerkapellenaren onder druk te staan en al snel stond er een 0-3 achterstand op het scorebord. Een knappe overwinning van Arno Luinenburg en remise van Dick Bac zorgden ervoor dat in de overgebleven partijen vol op de winst gespeeld moest worden. Even leek er een Houdini-act aan te komen toen Gerard van Ommeren zijn tegenstander vakkundig aan de kant schoof. Helaas verloor teamleider Wouter Vroegindeweij, in een uiterst gecompliceerde eindspel. De remise van Hugo van Elteren was voor de wedstrijd niet meer van belang. Door deze nederlaag moet het eerste team de laatste twee wedstrijden vol aan de bak om degradatie te voorkomen.
In de interne competitie deed Kevin Bakker goede zaken door van Arie Ymker te winnen. Hierdoor schuift hij op naar de achtste plek op de ranglijst en is hij nog volledig in de race voor een plekje in de Finalepoule. Ook Dirk Molenaar en Ron Droog wisten hun tegenstander te verslaan. Beiden waren in een toreneindspel hun tegenstander te slim af.
De stand bovenaan: 1. Jesse van Elteren; 2. Wouter Vroegindeweij; 3. André Nieuwlaat