Schakers Moerkapelle 1 knokken zich naar gelijkspel

Het schaakseizoen is al enkele weken begonnen en nadat het tweede team van S.V. Moerkapelle vorige week fraai had gewonnen was het deze week de beurt aan het eerste team. De uitwedstrijd tegen Spijkenisse 2 begon met winst van Maarten Vroegindeweij en een remise van Dick Bac uit twee vooruitgespeelde partijen.

Echter, op de overgebleven zes boren heeft niemand echt op voordeel gestaan. Na solide remises van Hugo van Elteren en teamleider Wouter Vroegindeweij moest de rest van het team vechten voor remise in slechtere stelling. Helaas lukte dit Arno Luinenburg niet, maar op de rest van de borden was er sprake van een ‘escape’. André Nieuwlaat wist met zeer weinig tijd op de klok een toreneindspel remise te houden. De remises van Gerard van Ommeren en Jesse van Elteren getuigden van echte vechtersmentaliteit. Ondanks verloren stellingen wisten deze heren op ervaring een half punt veilig te stellen. Door deze knappe prestaties eindige de wedstrijd toch nog in een 4-4 gelijkspel.
Ook in de interne competitie en bij de jeugd werd volop geschaakt. Dat jeugdleider Mart-Jan Luteijn niet alleen goed les kan geven bewees hij met een overwinning op Hans Geerling. Door deze overwinning stijgt hij naar de tweede plaats op de ranglijst. Ook Kevin Bakker en Remco de Zwart konden tevreden naar huis. Zij wonnen van Arie Ymker en Henk Doornhein.
De stand aan kop: 1. Wouter Vroegindeweij; 2. Mart-Jan Luteijn; 3. Maarten Vroegindeweij; 4. Kevin Bakker; 5. Hugo van Elteren