Schaakseizoen Moerkapelle nadert ontknoping

De zes beste schakers van schaakclub Moerkapelle maken momenteel uit wie zich clubkampioen van het seizoen mag noemen. Koploper Wouter Vroegindeweij speelde met wit tegen Christiaan Noorland. Er na veel manouvreerwerk bleken de stukken van Wouter beter samen te werken. Toen Christiaans koning ook nog eens ‘bloot’ kwam te staan, was het punt binnen. Om bij te blijven moest André Nieuwlaat in ieder geval niet verliezen tegen Jesse van Elteren. In het verre toreneindspel had Jesse van Elteren kunnen winnen. Toen hij deze winstkans had laten liggen, was André er als de kippen bij om remise te maken. Door deze uitslag staat Wouter een half puntje voor op André. Máár, volgende week spelen de matadoren tegen elkaar. In deze onderlinge strijd zullen zij uit gaan maken wie zich tot kampioen mag kronen. Door bovengenoemde uitslagen deed de partij tussen Hugo van Elteren en Arno Luinenburg er niet meer echt toe. Hugo overspeelde Arno in de opening, maar Arno haalde met een alles-of-niets poging toch nog remise.
Ook buiten de finalepoule om de strijd om plaats zeven nog erg spannend. Hans Geerling, Kevin Bakker en Marcel de Haan durfden allen niet vol voor de winst te gaan en waren tevreden met een remise. Door deze uitslagen blijven de onderlinge verschillen miniem. Puike overwinningen waren er verder voor Maarten Vroegindeweij, Ron Droog, Jojanneke Weijermars en Dirk Molenaar.
Met nog één ronde voor de boeg beloofd het op alle fronten een spannende avond te worden!