Schaakavond druk bezocht

Acht partijen stonden er op het programma van 6 april jongstleden. Wederom was er een partij tussen de broers Wouter en Maarten Vroegindeweij. Maarten komt maar zelden tot winst tegen zijn broer en hoewel hij een uiterst sterk seizoen draait, moest hij ook dit keer weer het onderspit delven. Een mooie partij van beide spelers. Marcel de Haan moest het opnemen tegen Gerard van Ommeren. Nog niet zo lang geleden zou iedereen ingezet hebben op winst voor Gerard maar dit seizoen speelt Marcel ijzersterk. Dat bleek ook deze partij. Beide spelers maakten geen fouten waardoor een remise het logische gevolg was. Nog twee spelers die een zeer verdienstelijk seizoen draaien: Dirk Molenaar en Remco de Zwart. Dit keer mochten ze het tegen elkaar uitmaken wie het volle punt zou krijgen. Remco kan regelmatig verrassende partijen spelen maar Dirk was op zijn hoede en liet zich niet verrassen zodat Dirk het volle punt kon bijschrijven. Ron Droog en André Nieuwlaat speelden onderling een gedegen remise.
De twee meest recente leden van sv Moerkapelle, Rik Wortman en Peter van Kleef, mochten het tegen elkaar opnemen. Rik had eerst wat gewenningsproblemen maar de laatste tijd heeft hij zijn draai gevonden en ook nu wist hij zijn partij tot een goed einde te brengen: 1-0.
Dan de meer wisselvallige spelers dit seizoen. Martijn Vroegindeweij tegen Jan Blok. Beide spelers wisselden zeer goede resultaten af met enkele nederlagen. Niet verwonderlijk dat zij onderling tot remise kwamen.
Wat wisselvalligheid betreft weten Hans Geerling en Arie Ymker de andere schakers te overtreffen. Mooie overwinningen werden afgewisseld met veel meer nederlagen. Nu was het Arie die met een goed gespeelde partij Hans trakteerde op een nederlaag.
Verrassend was de remise die Henk Doornhein wist te behalen tegen Dick Bac. Vaak weet Henk zijn partij goed op te zetten maar naarmate de avond vordert neemt zijn concentratie af. Dit keer wist hij tot het einde zijn focus te behouden. Chapeau!