Ook meisjes schaken in Moerkapelle.

Was het schaken vroeger een sport voor jongens en mannen, nu spelen bij de jeugd van schaakvereniging Moerkapelle drie meisjes. Donna Seignette was er vorig seizoen al bij. Hierbij zijn Jiska de Rooij en Sofie Verheul gekomen.
Er werd door iedereen 2 partijen gespeeld. Bij de beginners deed Adam Leurs goede zaken door 2x te winnen en bij de gevorderden wonnen Abel Bac en Roan van Vuurde ook tweemaal. Alle meisjes wonnen een keer en verloren een keer.

Bij de senioren was het een avond zonder de 3 leden van de familie Vroegindeweij. Er werden wel interessante partijen gespeeld, zoals die tussen voorzitter Marcel de Haan en Remco de Zwart. Na spannende strijd won Remco. Deze winst bracht hem op de ranglijst op de eerste plaats. Ook een verrassende uitslag was de winst van Ron Droog op routinier Arno Luinenburg. Overige uitslagen: Andre Nieuwlaat – Hans Geerling 1-0, Christiaan Noorland – Henk Doornhein 1-0, Rik Wortman – Hugo van Elteren 1⁄2 – 1⁄2, Arie Ymker – jan Blok 0-1.
Ranglijst: 1.Remco de Zwart, 2. Wouter Vroegindeweij, 3. Jan Blok.