Moerkapelle uitgeschakeld in de beker

Op vrijdag 28 oktober stond een wedstrijd in de beker competitie op de planning. Het bekerteam bestaande uit Wouter Vroegindeweij, Gerard van Ommeren, Arno Luinenburg en Martijn Vroegindeweij mocht het opnemen tegen Pascal. Pascal staat voor Papendrecht Schaak Combinatie Alblasserdam en kwamen hier dus ook vandaan.

De avond begon goed voor Martijn Vroegindeweij die met de witte stukken aantrad tegen Hans van den Beukel. Martijn kwam goed uit de opening en won een pion, waarna hij moeite had de aanval voort te zetten. Dit resulteerde in tijdnood voor Martijn waarna hij een matcombinatie over het hoofd zag en dus verloor. Moerkapelle staat 0-1 achter.

Arno Luinenburg speelde tegen Cees van Meerkerk. Arno kreeg een aanval over de damevleugel wat zijn tegenstander moest pareren. Dit resulteerde in tijdnood die dusdanig erg was dat de tegenstander door zijn vlag ging en dus verloor. Ondanks de tijd had Arno ook een winnende stelling bereikt.

Wouter Vroegindeweij trad met de zwarte stukken aan tegen Meinte Smink. De partij verliep evenwichtig totdat Wouter een kwaliteit weggaf en nog moest knokken voor een half punt. Dit halve punt kwam er uiteindelijk toch nog nadat beide heren in tijdnood remiseerden.

Gerard van Ommeren speelde met de witte stukken tegen Bert Terlouw. De partij verliep geheel evenwichtig en kwam uiteindelijk in gelijk eindspel waarna beide heren ook akkoord gingen met een half punt. Eindstand is 2-2. Bij de beker betekent dit snelschaken tot er een winnaar naar voren treed.

Iedereen kon weer plaats nemen achter zijn bord en kon de klok op 5 minuten zetten. Het snelschaken was al snel afgelopen voor Martijn die zijn tegenstander revancheerde. Wouter, Gerard en Arno verloren de snelschaakpartij waardoor Moerkapelle voor dit seizoen uitgeschakeld is in de RSB beker.