Moerkapelle 2 wint ook niet van Nieuwerkerk

Moerkapelle 2 speelde afgelopen vrijdag tegen het tweede team van Nieuwerkerk.

Op papier zou het een lastige wedstrijd worden. Zeker omdat Mart-Jan Luteyn zijn vooruit gespeelde wedstrijd niet kon omzetten in een goed resultaat, traden de overige zeven schakers aan tegen een sterk Nieuwerkerk die maar één doel had: winnen in Moerkapelle!! En zo geschiedde helaas. Jan Blok speelde zoals altijd vrij snel en kon op bord 3 niet winnen of remiseren. Niet veel later speelde onze andere snelschaker Hans Geerling eveneens een partij die geen enkel punt opleverde. Gelukkig kon Marcel de Haan een eerste remise maken en zo stonden we in ieder geval op het scorebord. Op bord 1 speelde een aanvallende Boudewijn Weijermars die zijn stelling niet kon omzetten in winst. Ook hier werd berust in remise. De tussenstand was nu 1-4 en een half puntje voor Nieuwerkerk was genoeg om Moerkapelle de eerste tik uit te delen van het seizoen. Christiaan Noorland speelde op bord 8 een goede wedstrijd met wel degelijke winstkansen. Echter miste hij blijkbaar de scherpte en moest ook een halfje afstaan. Het gevolg was dat Kevin Bakker en Dirk Molenaar ook hun partij konden remiseren in ingewikkelde stellingen. Eindstand: 2,5 – 5,5. Volgende keer weer beter!