Moerkapelle 2 wint ook in Rotterdam

Vrijdag 1 november speelde Moerkapelle 2 haar tweede wedstrijd tegen RSR 5 in Rotterdam. Hans Geerling opende de score door in een rapidachtig tempo zijn plus pion niet kon omzetten in winst. Het toreneindspel tegen Arnold Rijken bleek remise. Rustiger was het spel van Ad Voerman die ook een pion voor kwam maar niet door de stelling van Brian van Kanten heen kwam. Wederom remise! Op bord 4 kwam Kevin een pion achter tegen Shakir Salih, maar een kleine ontwikkelingsvoorsprong kon hem langzaam terug doen keren in de partij. Torens kregen uiteindelijk alle vrijheid en niet veel later was er dame winst en mat. Op bord 2 kwam Christiaan moeizaam op gang en moest zelfs een stuk weggeven tegen Leon Cornelissen. Christaan kwam echter goed terug en wist er nog een remise uit te slepen. Marcel de Haan behaalde met degelijk spel een punt binnen tegen Hans Veraart. In het pionneneindspel kwam Hans in tempodwang en moest opgeven. Het matchpunt van de avond leek door Jan Blok binnengehaald te worden. Hij stond van alles voor tegen Jeffrey Ouwersloot en niets leek een overwinning nog in de weg te staan. Echter ging Jan in het versnelde tempo van Jeffrey meeschaken en ineens zag hij mat over het hoofd. Gelukkig kon Jojanneke tegen Mischa van Vlaardingen wel imponeren. Een moeilijk eindspel met remiseachtige stelling kon door fouten van Mischa toch nog worden omgezet in winst. Op bord 1 kon Dirk Molenaar in een fabelachtige partij toch nog remise binnenhalen tegen Emilian de Kievit. Tijdnood zorgde er voor dat Emilian zijn gewonnen stelling niet kon omzetten in winst. Met wat geluk werd het remiseaanbod van Dirk aangenomen ongeacht Dirk nog minder tijd had. Een 3-5 overwinning en 4 matchpunten na twee wedstrijden is het resultaat tot nu toe. 22 november thuis tegen Messemaker 5, hopend op een goed vervolg!