Moerkapelle 2 neemt overtuigend de leiding over

2e ronde R-S-B competitie 3B: Moerkapelle 2 – HZP-Schiedam 3

De avond begon al heel snel erg goed. Arian de Bruijne en Ad Voerman wisten na het winnen van een kwaliteit en later door Ad zelfs een stuk vrij eenvoudig hun wedstrijd te winnen. Kort hierna sloot Kevin Bakker zich vrij gemakkelijk aan bij het rijtje winnaars van deze avond. Maarten Pilgram en Jojanneke Weijermars hadden lange tijd van de partij het initiatief en konden dit aan het einde van de partij netjes omzetten in een mooie overwinning. Tim van Breda speelde een vrij agressieve en aparte partij met als enig doel zo snel mogelijk met voordeel het eindspel in te gaan en te winnen.

Andre Nieuwlaat kwam in een vrij gesloten en solide partij voor beide spelers terecht en kon deze partij hierdoor niet meer aan het eind van de avond winnen. Jan Blok moest ook genoegen nemen met remise. Uitslag: 7-1.

Wij staan nu na 2 wedstrijden netjes aan de leiding van onze poule. In punten staan we gelijk met Charlois Europoort. Onze grootste concurrent voor het kampioenschap. Op de rest hebben we nu heel mooi 2 punten voorsprong.