Moerkapelle 2 heeft promotie in het vizier

Thuis mochten wij vanavond aantreden tegen de manschappen van Nieuwerkerk a/d IJssel 3.  Op rating was Moerkapelle favoriet en een overwinning was het doel vooraf.  Daar zag het namelijk na 1 uur spelen zeker niet naar uit. Er moest op sommige borden veel strijd worden geleverd, om aan het einde van de partij de overwinning naar binnen te slepen.
Ad Voerman was het snelst klaar vandaag. Hij had al vrij snel een pion winst en in het eindspel met 2 pionnen voorsprong was het een koud kunstje voor Ad om het eerste punt voor Moerkapelle binnen te halen. Kort daarna moest Jan Blok zijn strijdbijl begraven, nadat hij ongelukkig verloor. Stand: 1-1.
Gelukkig zorgde de overwinningen van Kevin Bakker en Maarten Pilgram er voor dat er naar de overwinning gekeken kon worden.
Tim van Breda speelde een solide opening, maar kon pas halverwege het middenspel het initiatief overnemen en in het eindspel de overwinning met 2 pionnen voorsprong binnen halen. Arian de Bruijne speelde zijn gebruikelijke zeer aanvallende speelstijl en kon daardoor redelijk eenvoudig winnen. Al leken er op het bord nog veel kansen voor zijn tegenstander te zijn, maar dat bleek bedrog. Andre Nieuwlaat speelde met voordeel in een gesloten stelling en kon dit solide uitspelen. De laatste partij van vanavond was die van Jojanneke Weijermars. Zij speelde een goede partij en zij had initiatief in het middenspel, maar in het eindspel kon zij dit niveau dat ze de hele partij had niet meer vasthouden en moest jammer genoeg en ongelukkig de partij verliezend afsluiten.
Eindstand: 6-2

Met nog 1 wedstrijd te gaan is promotie naar de tweede klasse zo goed als zeker met 2 matchpunten en 6 bordpunten voorsprong op de nummer 3. Wij hebben nog een kleine kans om kampioen te worden, maar dan moet Charlois voor het eerst dit seizoen punten laten liggen.