Martijn Vroegindeweij steeds beter

Al is de familie Vroegindeweij al jarenlang een vaste waarde. Ooit werd vereniging opgericht door Wim Vroegindeweij, de laatst jaren is ook kleinzoon Martijn lid. Afgelopen vrijdag mocht Martijn tegen zijn oom Maarten spelen. Altijd extra beladen zo’n familiestrijd. Dat Martijn steeds beter wordt zien we al langer. Enkele weken geleden won hij als invaller van het eerste team zijn partij tegen Krimpen. Dit keer bewees hij zijn sterke spel ook op de clubavond. Na een verkeerde combinatie van zijn tegenstander kreeg Martijn een pion voorsprong. Dit voordeel gaf hij nooit meer weg, zorgvuldig rondt hij de partij af naar een overwinning. De strijd tussen Ron Droog en André Nieuwlaat eindigt in remise. Beide spelers doen misschien iets te voorzichtige pogingen, de balans wordt nooit verbroken. Dirk Molenaar die dit seizoen nog weinig heeft kunnen spelen laat zien dat hij het schaken niet verleerd is. Met wit wint hij van Henk Doornhein. Kevin Bakker speelt een scherpe partij tegen Jan Blok. Beide spelers hebben kans op een aanval. Uiteindelijk weet Kevin voordeel te pakken en wint de partij door een matcombinatie. Hans Geerling en Christiaan Noorland spelen als vanouds tegen elkaar, Hans speelt altijd opportunistisch en Christiaan gaat altijd voor de aanval. Dit keer wint de aanval van Christiaan. In de laatste partij doet Rik Wortman goede zaken. Hij wint van Remco de Zwart. Op de ranglijst staat Marcel de Haan op de eerste plek gevolgd door Gerard van Ommeren en Arno Luinenburg.