Hugo van Elteren Snelschaakkampioen

Na de jaarlijkse algemene ledenvergadering volgt het snelschaakkampioenschap van S.V. Moerkapelle. “Oude bekenden” Boudewijn Weijermars en Michiel Rensen waren ook van de partij.
De avond werd gekenmerkt door de lol die snelschaken zo vaak geeft: grote blunders, het niet kunnen winnen met meer materiaal, pat zetten, door de vlag gaan en vliegende stukken.

Na de voorronde hadden de meeste favorieten zich geplaatst voor de finaleronde. Jesse van Elteren was erop gebrand de triple te pakken. Dit lukte hem echter niet. In de tweede ronde verloor hij van Hugo van Elteren. Die stoomde door en werd uiteindelijk eerste met een score van 6.5 uit 7. Alleen Mart-Jan Luteijn wist een halfje van Hugo te pakken. Tweede werd Jesse van Elteren met 5 uit 7 en derde werd Wouter Vroegindeweij met 4 uit 7.

S.V. Moerkapelle heeft nu haar zomerperiode waarin niet geschaakt wordt. De eerste vrijdag van september is iedereen weer welkom in clubhuis “Tropica”.