Hugo van Elteren clubkampioen schaakvereniging SVMoerkapelle

De ontknoping van het kampioenschap kwam op de laatste speelavond. Drie schakers kwamen nog in aanmerking om een jaar lang de eretitel ‘clubkampioen’ te mogen voeren. Maarten Vroegindeweij was de enige speler die het helemaal in eigen hand had. Bij winst was hij de kampioen.

Zijn directe tegenstander, Hugo van Elteren, moest winnen om nog kans te maken, maar was ook nog afhankelijk van het resultaat van Gerard van Ommeren die tegen Wouter Vroegindeweij moest aantreden. Als eerste vergooide Maarten zijn titelkansen. Hugo had zich met ‘wit ‘ uitstekend voorbereid en wist een complexe stelling op het bord te brengen. Maarten schatte een combinatie niet goed in waardoor Hugo de partij al vroeg op de avond won. En toen werd het lang wachten op de uitslag van de partij tussen Gerard en Wouter. Hoewel Wouter vrijwel de hele partij beter stond was dit nog geen garantie dat hij de partij ook zou winnen. De beslissing viel als laatste van de avond. Wouter won van Gerard waardoor Hugo zich clubkampioen mag noemen. Wouter werd door deze winst alsnog tweede en vice-kampioen. De laatste partij in de finalepoule tussen Dick Bac en Marcel de Haan eindigde in remise.

De overige uitslagen:
Jan Blok – André Nieuwlaat ½ – ½