Gezellige competitieavond

Afgelopen vrijdag, 15 mei, was er weer een interne competitieavond van de schaakvereniging Moerkapelle. Omdat de zes leden uit de finalepoule soms op andere dagen spelen, was het niet zo druk: vijf partijen uit de tweede groep.

Als eerste won Arie Ymker van Henk Doornheim na een mooi offer. Even later won Mart Jan Luteyn van Jan Blok, na een hele scherpe partij waar eerstgenoemde het voordeel kreeg. Dit was niet volgens iedereen terecht, want er zat misschien wel een winnende maar door Jan gemist zet in. Daarna won Hans Geerling van Remco de Zwart, omdat laatstgenoemde in remisestelling een pionnetje verloor en zo de tegenstander in zijn stelling binnenliet. Ondertussen maakte Kevin Bakker een fout tegen Dirk Molenaar, die beslissend was. Toch leek het daarvoor nog een lastige stelling: twee pionnen voordeel tegenover een slechte koningsstelling. Als laatste remiseerde Maarten Pilgram en Sander Marijt. Zij speelden een knotsgekke partij, waarbij na 3 uur spelen nog maar 15 zetten waren gespeeld. Maarten leek een aardig groot voordeel te hebben, maar Sander bleef rustig en behaalde zo de remise. Al met al een gezellige avond, omdat niemand meer voor de prijzen hoefde te spelen.